Media
Column in Cross-border Magazine 6e editie
Nieuwe technologie zijn altijd de basis geweest van sociale en economische transities. Nieuwe energiebronnen, technologieën en manieren van communiceren tijdens de industriële revolutie brachten disruptie binnen de maatschappij, economie en bij individuen. Vandaag de...
Artikel in Bloovi – Online shoppen is dood, de winkel van de toekomst is onlife
Big Data, virtual reality, augmented reality, blockchain, robotica, articiële intelligentie, hologrammen, 3D-printing: het zijn allemaal technologieën die de retail van de toekomst grondig kunnen disrupten. Elke retailer moet een keuze maken: welke technologieën kan...
1 op de 10 retail aankopen in Nederland vindt online plaats
De verkopen voor webshops blijven nog steeds flink doorgroeien. In 2017 werd de grens van €22,5 miljard omzet overschreden en ook maakte Thuiswinkel.org bekend dat inmiddels 1 op de 10 aankopen in Nederland online plaats vindt. DutchNews schreef hier een kort en...
Interview Reis Management Club – Het Einde van Online Winkelen
Reis Management Club is al ruim 30 jaar het platform voor de reisbranche. De doelstelling van de RMC is een bijdrage te leveren aan de voortdurende kwaliteitsverbetering en professionalisering in de reisbranche. Afgelopen maand heb ik aan RMC een uitgebreid interview...
Artikel in vakblad VrouwenMode
VrouwenMode is het toonaangevende vakblad op het gebied van fashion for women. Het vakblad biedt visie en informatie die alle facetten van de vrouwenmodebranche beslaat. Lees hier het gehele artikel: Artikel VrouwenModeContact info@wijnandjongen.nl +31 (0)6 558 769 68...
Artikel in KantoorVak – ‘Online en offline versmelten’
Kantoorvak Trends & Design is het vakblad voor de kantoorvakhandel over de versmelting van online en offline, het nieuwe Thuiswinkel Zakelijk en mijn boek. Lees het gehele artikel hier!Contact info@wijnandjongen.nl +31 (0)6 558 769 68 LinkedIn Twitter...
Duurzaamheid – Een essentieel onderdeel in onlife retail
Holbox CEO Jan Hol schrijft in zijn instore only magazine over de essentie van duurzaamheid en refereert hier naar mijn visie binnen de circulaire economie. Lees het gehele magazine: Holbox instore only magazine 2017
Interview lifestyle Magazine Navenant
Lees nu het uitgebreide interview in lifstyle magazine Navenant, een glossy met een zachte G, wat mij als Brabander wel aanspreekt.. Over de kanteling in retail, personalisatie en digitalisatie. Lees het interview: Interview Magazine NavenantContact...
Column: Het einde van online winkelen – Alon Ben Joseph
Fraaie column door Alone Ben Joseph, directeur eigenaar van Ace Jewelers Group over mijn boek. Duidelijk verhaal wat de impact van onlife retail beschrijft op juweliers. Klik hier om de volledige column te lezen.Contact info@wijnandjongen.nl +31 (0)6 558 769 68...
“Het einde van online winkelen” op RetailDetail Congress 2017
Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april. Het einde van online winkelen, heet uw boek. Dat klinkt pessimistisch? W.J.: “Wat ik eigenlijk...
Hoe te leren van online giganten?
Uitgebreid artikel in het vaktijdschrift Boekblad waarin ik samen met Fabian Paagman in gesprek ga over online winkelen. Lees hier het gehele artikel: Hoe te leren van online giganten?
Onlife Retail door Marcel ten Holte
Marcel ten Holte, directeur/eigenaar van RetailTrends heeft in het eerste nummer van Nederlands grootste blad voor de retail, een prachtig 'Vooraf' geschreven. Titel van zijn bespiegeling op 2017 is 'Onlife Retail'.
Trends en ontwikkelingen in de online reisbranche
Thuiswinkel.org is de belangenvereniging van e-commercebedrijven. Hoe kijkt deze belangenvereniging naar de reisbranche en welke trends en ontwikkelingen zijn belangrijk om als e-commercespecialist en datafanaat in de gaten te houden? Reiswerk vroeg het Wijnand...
Wijnand Jongen interview Twinkle: ‘Een grote spannende bedoening’
Thuiswinkel.org-anchor man van het eerste uur Wijnand Jongen begon zijn digitale carrière als als entrepreneur pur sang met de oprichting van online winkelstad Macropolis. Inmiddels is hij alweer vijftien jaar directeur van de belangenvereniging voor (web)winkels en...
‘China misleidt de consument’ – interview in Forum
Voor de Nederlandse consument zijn Chinese webwinkels als Aliexpress, Light-in-the-Box en Deal Extreme onvoorstelbaar goedkoop. Hun marktaandeel is dan ook groeiende in ons land. Maar eerlijk concurreren met Nederlandse webwinkels? Ho maar, zegt Wijnand Jongen,...