Media
Houd geen uitverkoop tot 1 juni – BNR Nieuwsradio
Webwinkels en vervoerders vervullen een cruciale rol in het leefbaar houden van de huidige situatie. Dat willen we graag zo houden. Gezien de drukte in de hele keten, bij webwinkels, distributiecentra en vervoerders, achten wij (Thuiswinkel.org) het onverstandig om nu...
Online shoppen populair, grote verschillen per sector – BNR Nieuwsradio
Nu steeds meer winkels dicht zijn, wordt er meer online geshopt. Maar de verschillen per sector zijn groot. Alles wat met persoonlijke verzorging te maken heeft gaat soms wel vijf keer over de kop en ook de dagelijkse boodschappen zijn online populair. Minder hard...
Corona leidt tot zeer gevarieerd omzetbeeld bij webwinkels – Bij lockdown kan sector vitale rol vervullen
De beperkingen als gevolg van het coronavirus zorgen voor uitersten in online consumentenbestedingen. De crisis zal de online omzet dit jaar zwaar onder druk zetten, met name door significant lagere online bestedingen in mode en door het uitblijven van het boeken van...
Amazon naar Nederland: wat heb jij eraan? – NPO Radio 1
Vandaag is het dan echt zover: de Amerikaanse webwinkelgigant Amazon opent zijn vernieuwde webshop in Nederland. Via Amazon.nl kun je elektronica, kleding, cosmetica, eigenlijk alles van A tot Z kopen. Maar wat heb jij aan de komst van Amazon naar Nederland?
Thuiswinkel.org lanceert certificering voor verkopers op platformen – Radar fragment
Gisteren deelde ik in het programma Radar dat Thuiswinkel.org een certificering lanceert voor verkopers op platformen en marktplaatsen. Met dit certificaat kunnen verkopers aantonen dat zij aan de geldende wet- en regelgeving voldoen en dat kopers gebruik kunnen maken...
BetaalTV aflevering 9 – De rol van BigTech
Afgelopen week te gast bij aflevering 9 van betaalTV (vanuit Betaalvereniging Nederland (Dutch Payments Association), waar ik samen met Arjan Bol, Gijs Boudewijn en host Vincent Everts de rol van BigTech-bedrijven onder de loep nam. Facebook, Apple, Google en Alibaba...
25 Jaar Online Winkelen in Nederland – BNR Zakendoen
12 december was ik te gast bij BNR Zakendoen dat gepresenteerd werd door Thomas van Zijl met in deze uitzending ook te gast zakenpartner Alexandra Jankovich. Tijdens ons gesprek hebben we het uitvoerig gehad over mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in...
BNR Nieuwsradio – ’25 Jaar Online Winkelen in Nederland’
Vandaag was ik te gast bij BNR Digitaal om met Herbert Blankesteijn te praten over mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in Nederland'. Ook namen we een blik in de toekomst en bespraken we wat er in de komende 25 jaar allemaal gaat spelen en veranderen op het...
NPO Radio 1 – Nederlanders goed voorbereid rondom Sinterklaas
Nederlanders hebben zich goed voorbereid op het doen van online aankopen rondom Sinterklaas. Maar liefst 81% van de consumenten die sinterklaasaankopen doen, gaf aan zijn aankopen minstens een week voor pakjesavond te doen. Daardoor heeft 77% van de groep die online...
BNR Nieuwsradio Fragment – Pakketbezorgers klaar voor hausse aan online bestellingen
Dit jaar hebben pakketbezorgers zich goed voorbereid op de drukke feestmaand. Ze doen er echt alles aan om de de cadeautjes van consumenten op tijd te bezorgen. Het gaat om twee keer zoveel pakketjes dan gebruikelijk, dus is spreiding essentieel. De twee grootste...
NPO Radio 1 Fragement – ’25 Jaar Online Winkelen in Nederland’
Ik was te gast bij NPO Radio1 en werd geïnterviewd door Jurgen van den Berg. Aanleiding is het verschijnen deze week van het boek ‘25 Jaar Online Winkelen in Nederland’ dat ik samen met historicus Wilbert Schreurs heb geschreven. Spannende verhalen over ups en downs,...
Waarom moet je nu al pakketjes bestellen voor de feestdagen? – Nu tech
Afgelopen week was ik te horen in de tech podcast van Nu.nl genaamd Nu tech. De vraag die centraal stond in het interview met de heren van Nu: Waarom moet je nu al pakketjes bestellen voor de feestdagen? Luister het fragment nu terug! Contact info@wijnandjongen.nl +31...
Webwinkels, vervoerders en Thuiswinkel Waarborg starten campagne ‘Wees voorbereid – Bestel op tijd’
Zaterdag 9 november gaat de nieuwe campagne Wees voorbereid - Bestel op tijd van start. Met de campagne wil de e-commercebranche consumenten adviseren om tijdig cadeaus te bestellen voor de feestdagen. Ieder jaar zorgen de feestdagen voor een omzetstijging van...
Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Gisteren was het Singles’ Day. Op 11 november (11-11, vier eentjes – de één staat symbool voor alleen zijn) vieren Chinese jongeren dat ze er trots op zijn dat ze vrijgezel zijn. Dat doen ze door cadeautjes te kopen voor zichzelf of voor vrijgezelle vrienden. Het...
Recordomzet voor Europese webwinkels in Nederland
Nederlandse consumenten gaven in het tweede kwartaal van 2019 bijna een half miljard euro uit bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is zonder twijfel een record. Nederlandse consumenten gaven bij Europese webwinkels zo'n 19 procent meer uit in vergelijk...