Blog

Hema: De supermarkt opnieuw uitgevonden

Hema: De supermarkt opnieuw uitgevonden

Hema bestaat ook in China. Deze supermarktketen is alleen onderdeel van de Alibaba Group en heeft niets te maken met het Nederlandse concern, waarvan de naam overigens met hoofdletters wordt geschreven. De Chinese Hema is een ‘new retail’-supermarkt die in februari...

Lees meer
Visual is de nieuwste trend in retail

Visual is de nieuwste trend in retail

Pas geleden schreef ik al een blog over hoe voice een enorme verandering teweeg zal brengen in de e-commerce sector. Doordat gezichtsherkenning (facial recognition) op de nieuwe Apple X en op social media platforms alles steeds visueler maken – tja, dan zou je zeggen...

Lees meer
Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Geen betere plek om een beschouwing over de wereld van retail in 2017 te schrijven dan in New York, de stad van Fifth Avenue, de Yankees en Billy Joel. Juist in de Big Apple lijken in deze eerste weken van het nieuwe jaar alle veranderingen in de wereld van politiek...

Lees meer
Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Curaçao (1) Als retailer wil je dat je klanten hun verhalen delen over wat zij hebben meegemaakt met jouw product of dienst. Ook in de reiswereld wordt social influencing-marketing steeds belangrijker. Het jaarlijkse ANVR-congres, voor het 50-jarig bestaan...

Lees meer
ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

Twee inspirerende bedrijfsbezoeken (IBM, Cisco), een keynote Mark Zwawacki (360Lab) en een bezoek aan Singularity University: het is de opbrengst van de eerste dag in Silicon Valley. De vierde reis van ShoppingTomorrow is een feit. Met een groep van bijna 40...

Lees meer
De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

Het gebeurt mij niet zo vaak dat ik beursvloeren even leuk vind als beurscongressen. Maar na drie dagen Big Show in New York is dat toch echt het geval. Zagen we vorig jaar de eerste voorzichtige voorbeelden van digitale winkels, dit jaar is het 'digital instore' wat...

Lees meer

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- September 14, 2019

The online market becomes more mature and digital Europe is desperate for a level playing field. Ecommerce in Europ… https://t.co/t10xtuZ3Oi
h J R

- August 23, 2019

To prepare for my upcoming trip to the @oec2019, I wrote a series of blogs were I shed a light on the evolving proc… https://t.co/Ln2kqi0AaJ
h J R

- August 20, 2019

In a world dominated by business giants, how is e-commerce growth still possible? I was invited by @omniconv to sha… https://t.co/SD8ZFCP16O
h J R

- August 16, 2019

This is the second Oman @oec2019 blog in a series of three in which I cover the new economic paradigm created by th… https://t.co/Awh1IwdpH1
h J R

- August 8, 2019

To prepare for my upcoming trip to the @oec2019, I wrote a series of blogs were I shed a light on the evolving proc… https://t.co/kaippaOEz4
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen