Media
Duitsland jaagt op niet afgedragen omzetbelasting van onlineverkopen – Artikel FD
Uitgangspunt van Thuiswinkel.org is dat elk bedrijf de btw afdraagt die het moet afdragen en dat de fiscus alle bedrijven gelijk behandelt, ook als die vanuit het buitenland opereren. Het is voor de hand liggend dat platformen medeverantwoordelijk worden gehouden voor...
Kerst luxer dan vorig jaar – De Telegraaf
Steeds meer mensen ervaren het gemak van online shoppen. Vooral tijdens de feestdagen is te zien dat meer en meer mensen hun aankopen online doen (nog maar 24% doet dit niet) en dat we ook voor steeds luxere producten gaan. Lees hier het gehele artikel uit de...
Veel webshops laks met gegevens
Voorpagina nieuws in het Algemeen Dagblad: “Veel webshops laks met gegevens”. Het artikel eindigt met de constatering dat Thuiswinkel.org het enig keurmerk is in Nederland dat werk maakt van de beveiliging van persoonsgegeven. Leden van Thuiswinkel.org komen sowieso...
Artikel in Retail bijlage FD – De versmelting van offline en online winkelen
Lees hier mijn artikel in de Retail bijlage van het FD over de versmelting van offline en online winkelen. “Ik denk dat we pas aan het begin staan van een enorme kanteling, waarbij online en offline winkelen met elkaar versmelten”.Contact info@wijnandjongen.nl +31...
Groei webwinkels in EU stagneert – Het Financieele Dagblad
'De consument omarmt online, maar retailers zijn terughoudend. Het blijkt nog steeds moeilijk om ook online te opereren vanuit het traditionele bedrijfsmodel.' Lees het gehele artikel: Groei webwinkels in EU stagneert uit het FD
FD: EU-aanpak Google opsteker voor prijsvergelijkers
De Europese Commissie eist dat Google binnen negentig dagen een einde maakt aan oneerlijke praktijken in de virtuele etalage Google Shopping. Dat is vooral gunstig voor andere prijsvergelijkers zoals Beslist.nl en Kieskeurig.nl, maar ook voor uitbaters van webwinkels....
‘Fintech creëert toegevoegde waarde’
Wensen en eisen van klanten komen steeds centraler te staan. Het is dus van essentieel belang om snel in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen. FinTech bedrijven ontwikkelen producten en diensten die inspelen op deze vragen. Lees hier het gehele artikel.
Artikel Volkskrant: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het digitale China
Het is natuurlijk omdat de Chinezen zulke goedkope spullen verkopen, maar het groeiende aantal webklanten is ook steeds tevredener over de kwaliteit en de service. Soms al in het Nederlands. Lees het gehele artikel: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het...
Spotgoedkope spullen uit China halen; te mooi om waar te zijn?
Een laptophoes voor 3 euro, een lippenstift voor 1 euro, een iPhone-hoesje voor 1,50 euro, een Frozen-jurk voor 6 euro, voetbalschoenen voor 25 euro. Ook koopjesjagers in Nederland hebben de Chinese website AliExpress ontdekt. Wie nog minder wil betalen dan bij...
Het Parool: nooit meer in de rij
Supermarkten investeren in apps, bezorgservices en pick-up points. Want waarom nog in de de rij van de supermarkt staan als je online boodschappen kan doen? Tekst: Liedewij Loorbach Inspiratie nodig voor wat er vanavond op tafel moet komen? In ‘appie’, de app van...
Metro: Kerstcadeaus worden zelden teruggestuurd
Of we zijn een ster geworden in het uitzoeken van kerstcadeaus of we durven niet toe te geven dat we ze niet leuk vinden. Het aantal kerstcadeaus dat teruggezonden wordt naar de webwinkel is met 5 procent verwaarloosbaar te noemen. „Een gegeven paard niet in de mond...
China goes Dutch, maar gaan wij ook naar China?
Er is veel te doen over de komst van Chinese webwinkels naar Nederland. Ikzelf heb enkele blogs gewijd aan de spectaculaire e-commercemarkt in China en de kansen voor Nederlandse bedrijven om naar China te gaan. Gisteren schreef Twinkle over de Chinese reus JD.com die...
FD 6 december 2012 – Exoot breekt schoenenmarkt open
Schoenverkopers die dachten dat vrouwen er lol in hebben om winkels af te struinen naar de nieuwste 'wedge sneakers' of 'high heels', staan erbij en kijken ernaar. Websites als Sarenza, Spartoo en Zalando zijn in de Europese markt in een paar jaar zwaargewichten...
NRC 6 december 2012 – Sint koopt vaker vanachter zijn pc
Sinterklaas levert webwinkels ieder jaar veel omzet op. De Nederlandse consument maakt gretig gebruik van de mogelijkheid vanuit huis cadeautjes te bestellen: de online sinterklaasaankopen blijven stijgen. En fors ook. Vijf cadeaus per seconde: webwinkels verkopen...
ad.nl: Flinke stijging omzet webwinkels
Volgens belangenorganisatie Thuiswinkel.org is de omzet van webwinkels flink gestegen in het afgelopen jaar. Lees meer >