Media
Niet alle webwinkels profiteren van coronavirus – Leeuwarder Courant
Webwinkels profiteren maar deels van de extra drukte als gevolg van het coronavirus. Volgens brancheorganisatie Thuiswinkel.org, dat circa 80 procent van de markt vertegenwoordigt, is er momenteel een run op producten voor primaire levensbehoeften zoals eten,...
Nederlandse webwinkel van Amazon gelanceerd – NRC
De Amerikaanse webgigant Amazon heeft dinsdagochtend zijn Nederlandse webwinkel geopend. Via de site kunnen Nederlandse consumenten ruim honderd miljoen producten bestellen, meer dan vier keer zo veel als bij bol.com – de grootste webwinkel van Nederland. Een...
Komst Amazon naar Nederland ’mokerslag’ – De Telegraaf
Vandaag opent Amazon haar Nederlandse winkel. Ik denk dat Amazon de groeicijfers in Nederland versnelt. De Nederlandse webshops zijn goed gepositioneerd en concurrentie houdt ze scherp. Amazon zal vooral de taart in Nederland groter gaan maken. Dat deelde ik 9 maart...
Winkel vs Webwinkel – Hoe shoppen we in de toekomst?
Winkels gaan failliet, straten lopen leeg, maar ook webshops vallen om. Hoe shoppen we in de toekomst? Twee kenners over de strijd tussen web en bakstenen. In dit artikel deel ik mijn visie over de toekomst van winkelen en wordt deze tegenover die van Hans van...
Webwinkelwedloop door Amazon: ‘De taart is nog niet op’ | Nu.nl
Duizenden leveranciers hebben zich afgelopen dagen gemeld bij de Nederlandse tak van webgigant Amazon, die binnenkort zijn digitale deuren opent voor meer dan alleen boeken. Kan een Nederlandse webwinkel of winkelier om de hoek nog opboksen tegen zo'n gigantische...
De consument wordt steeds meer verwend | De Telegraaf
AMSTERDAM - In 25 jaar tijd is zijn de onlineverkopen explosief gegroeid van praktisch nul naar €25 miljard. „Toch duurde het in het begin een aantal jaren voor het webwinkelen op gang kwam”, zegt Wijnand Jongen de baas van thuiswinkel.org, de belangenvereniging van...
Amazon komt naar Nederland | De Telegraaf & AD
Amazon komt dit jaar nog naar Nederland. Vanochtend stond er zowel in De Telegraaf als in het Algemeen Dagblad een stuk over wat de komst van Amazon betekent voor de Nederlandse markt. Ik denk dat de markt er zeker niet saaier op wordt. De Nederlandse websites zijn...
Zit er nog wel winst in winkels? | Het Parool
Artikel in 'Het Parool' waar ik nogmaals benadruk dat de veranderende behoeftes van de consument bepalend zijn. Winkeliers staan zelf voor de keuze om door te gaan met het oude of open te staan voor verandering! Dit artikel verscheen 11 januari 2020 in Het Parool. Je...
Een kwarteeuw webwinkelen, een kwarteeuw verliezen – Het FD
Artikel in het FD waar ik voornamelijk mijn visie deel over hoe de toekomst er voor e-commerce in Nederland uit gaat zien en hoe de geschiedenis hier aan heeft bijgedragen. Dit interview was afgenomen met oog op mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in Nederland'....
De Telegraaf – De Kwestie: Btw-bevoordeling China strop voor webwinkelier
Het lijken gouden tijden voor webwinkels, die nu overuren draaien om de bestellingen voor Sinterklaas en kerst af te handelen. De werkelijkheid is anders, stelt Wijnand Jongen. ,,In de reiswereld maken de eerste touroperators de afweging om weer fysieke reisbureaus te...
Público Portugal – Artikel Portugese Editie ‘Het Einde van Online Winkelen’
Ontzettend trots met de lancering van mijn nieuwe versie van het boek 'Het Einde van Online Winkelen' in Portugal. Hierbij het artikel dat 19 oktober verscheen in de Portugese krant Público met als titel 'As Nossas Compras Onlife': Publico - As Nossas Compras...
Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD
Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. Door het gratis...
‘Wie denkt dat de grote klap is geweest, zit mis’ – De Telegraaf
De transformatie van de retail- sector is nog maar net op gang gekomen. De hedendaagse consument is veeleisender dan ooit. Persoonlijke aandacht, de beste service en op nummer 1 gezet worden staan hierbij centraal. Winkeliers die hier niet goed of te laat op inspelen...
Artikel FD – Nachtwerk als het nieuwe gevaar
Avonden, nachten en weekends doorwerken is gewoon onderdeel van de nieuwe realiteit geworden. Het is een wetmatigheid dat de consument zijn bestelling meteen wil hebben, of het nu op werk of thuis is. Iedereen beseft: dit is gewoon onderdeel van je job. Maar wat zijn...
Two of Europe’s best retail minds to headline experts at NRCE 2018 – Manila Bulletin
Wat een eer om te zien dat er een artikel over Massimo Volpe en mij geschreven is in de Manila Bulletin -The National leading newspaper of the Philippines.