Media
Grote internetverkopers als bol.com worden groter, maar rijk worden ze er niet van – Trouw
Winkels en winkelketens kunnen niet meer zonder internet. Maar is de online verkoop een vetpot? Nee. Vaak wordt er verlies op gemaakt. De online verkopen schieten omhoog. Toch worstelen veel bedrijven met dit verkoopkanaal. Veel webwinkels draaien met verlies. Als er...
De toekomst van e-commerce – FD (bijlage)
Steeds meer consumenten maakten al gebruik van de mogelijkheid om online aankopen te doen. En dat is door de coronacrisis nog eens versneld. Alhoewel sommige consumenten zullen hopen op de heropening van winkels zullen we in de toekomst alleen maar meer online gaan...
Klanten en personeel 2021: snap hoe klanten online zoeken – KVK Trendrapport 2021
Online winkelen zal in 2021 een nog grotere vlucht gaan nemen. KVK sprak 7 experts over de trends en kansen die zij zien voor volgend jaar. Thuiswinkel-expert Wijnand Jongen verwacht veel van platforms en voice. “Iedereen heeft in 2021 digitale skills nodig.” In dit...
Online-kerstaankopen gaan dit jaar voor records zorgen – De Telegraaf
De aankopen die online worden gedaan voor kerst gaan voor records zorgen, denkt brancheorganisatie van webwinkels Thuiswinkel.org. "Dat we records gaan halen dit jaar, lijkt buiten kijf te staan", zegt directeur Wijnand Jongen. "De winkels zijn dicht, mensen zitten...
Ongekende drukte bij vervoerders
Leden van Thuiswinkel.org ervaren al een paar dagen dat PostNL tegen de grenzen van haar netwerk aanloopt. Ze kunnen niet alle pakjes van webwinkels verwerken, waardoor webwinkels niet altijd in staat zijn hun beloften naar klanten waar te maken. Dit speelt niet bij...
Waarschuwing voor valse webshops: ‘Oplichters hebben nepsites al klaarstaan’
Oplichters hebben valse webwinkels klaargezet voor de sinterklaasinkopen en koopjesdag Black Friday, aanstaande vrijdag. Dat vermoedt de politie. Het aantal aangiften van online fraude blijft maar stijgen. Sinds de uitbraak van het coronavirus in maart zijn er extra...
Onderzoek hint erop dat Black Friday dit jaar kan tegenvallen, maar in Nederland loopt het storm bij webshops – Business Insider
Met minder dan twee weken te gaan tot Black Friday gaat het shoppingseizoen van 2020 officieel van start. Afgelopen jaar werd er op de uit Amerika overgewaaide koopjesdag voor 290 miljoen euro aan iDeal-transacties verwerkt. Daarmee was het de drukste online...
Sint shopt dit jaar veel meer online – De Telegraaf
Tijdens de coronacrisis heeft Sinterklaas veel meer behoefte om spelletjes, speelgoed en andere artikelen online te kopen. Ondanks dat de winkelstraat vaker de winkelstraat mijdt, wil dat niet zeggen dat we Pakjesavond vieren zonder cadeaus. Er wordt meer dan ooit...
Explosieve stijging verwacht van aankopen rond feestdagen
De feestdagen zorgen ieder jaar voor een flinke toename in online bestellingen. Webwinkels verwachten dit jaar een extra omzetstijging van meer dan 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, mede door de COVID-19-maatregelen. Een enkeling verwacht zelfs een...
Voor het eerst minder geld online besteed door wegvallen vakantieboekingen – Nu.nl
De online omzet is in het eerste kwartaal van dit jaar gedaald doordat veel minder vakanties en vliegreizen zijn geboekt dan een jaar eerder. Dat komt door de coronacrisis en die ontwikkeling heeft ook in het tweede kwartaal doorgezet. Ondanks dat we in Nederland te...
Dropshipping: ’Jonge jongens’, dure koopjes, en veel klachten – De Telegraaf
Dropshipping, online tussenhandel waarbij de eigenaar geen voorraad heeft, lijkt het nieuwe toverwoord in webwinkelland. Jongeren springen volop in deze ogenschijnlijk lucratieve internethandel. Met name babyspullen, gadgets en huishoudelijke artikelen worden via deze...
We shoppen meer online: ‘Vraag jezelf af of je het echt nodig hebt’ – Artikel RTL Nieuws
Nu veel fysieke winkels gesloten zijn, slaan mensen online hun slag. Uit diverse onderzoeken blijkt dat het aantal online bestellingen toeneemt. In een poll van Editie NL onder 6.700 mensen zegt 32 procent sinds de coronacrisis meer uit te geven aan online shoppen....
Webwinkels noteren hoge pieken en diepe dalen; de ‘coronacurve’ | Trouw
Nederlandse webwinkels noteren forse verkooppieken bij alle spullen die te maken hebben met thuis leven en thuis werken. De verkoop van ‘niet-essentiele’ producten, zoals mode en schoenen, stort in. De afgelopen twee weken zagen we een enorme groei, vooral bij alle...
‘Online boodschappen doen breekt definitief door dankzij coronacrisis’ – Nu.nl
De uitbraak van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen leiden tot een versnelde en definitieve doorbraak van boodschappen doen via internet. Dat zegt Wijnand Jongen, directeur van brancheorganisatie Thuiswinkel.org, in gesprek met NU.nl. "De doorbraak was al...
Kerstdrukte bij webshops, maar blijft dat ook zo? | Het Parool
De vraag naar spullen is voor een aantal internetwinkels amper bij te houden. Hier en daar is sprake van kerstdrukte. De online supermarkten kunnen rekenen op veel klandizie, omdat veel Nederlanders aan het hamsteren zijn geslagen sinds het kabinet ingrijpende...