Keynote ‘Reinventing Retail’

Wat is de toekomst van winkelen in een wereld die altijd en overal met elkaar verbonden is? Niemand kan er om heen: nieuwe generaties shoppers vragen om nieuwe manieren van winkelen. Zij staan aan de basis van de grote retail transformatie die nog maar net begonnen is. In deze veelgeprezen, inspirerende keynote vertelt Wijnand aan de hand van 50+ video’s hoe online en offline retail met elkaar versmelten.

Nieuwe technologieën faciliteren ons nieuwe shopping gedrag. Veel winkels – in de winkelstraat én op het web – kunnen het razendsnel veranderende kies-kijk-en-koop-gedrag van consumenten niet meer bijhouden! Winkelen wordt een persoonlijke ervaring (N=1) in alle aspecten van de customer journey. Aan de hand van tientallen internationale cases laat Wijnand zien hoe de customer journey verandert. Beleef mee hoe we ons oriënteren en hoe we iets selecteren. Wat betekent dit voor het afleveren bij je thuis of het ophalen in de winkel? Kernboodschap: de customer journey gaat niet over technologie, maar over mensen.

Wijnand’s keynote beantwoordt twee van de meest gestelde vragen: hoe ziet winkelen in de winkelstraat, op het web en via marktplaatsen en platformen er in de nabije toekomst uit? En hoe kunnen winkels in de winkelstraat en op het web zich in de komende jaren blijvend onderscheiden?