Keynote ‘Reinventing Retail’

The future of retail in the post-corona era

The COVID-19 virus is having a groundbreaking impact on the retail industry on a global scale. Never before have retailers and brand faced similar challenges and strategical decisions. The unprecedented impact of the influenza pandemic can be felt within the whole retail value chain. From production to consumption. From retailer to customer. From the shopping street to the webshop. From platform to seller.   

We are on the brink of the biggest transformation in retail ever seen. In this keynote Wijnand will share and show through “before corona (BC)” and “after corona (AC)” cases how retail will make its transition in the coming years. How the customer journey of people will change. And which new customer experiences are going to make a difference.

It is all about reinventing retail. What will the future bring en how do we get there? What can we learn from best retail practices in this corona-time and what lessons can we learn looking at the future?

Contact

wijnand@wijnandjongen.com

+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Latest Tweets

- December 20, 2020

In hoeverre gaan we terug naar de wereld van vóór maart 2020 met de ervaringen van nu? Dit is blog 40 en afsluiter van de reeks boekblogs, gebaseerd op 25 Jaar Online Winkelen in Nederland, gepubliceerd door Nubiz en geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/3bE8gN5oFD
h J R

- December 16, 2020

Ik was te gast in de Nederlandse platform podcast Platformania - aflevering 4 (@bol_com ), gehost door @Koostertervooren van Microphone Media | Podcast Agency! Luister hem hier terug: https://t.co/ct2Acm7pRJ #platforms #retail #onlineplatforms #platformeconomy #thuiswinkel
h J R

- December 12, 2020

Nieuwe technologieën maken veel meer mogelijk. In de nabije toekomst zal dat ook de online-experience drastisch gaan veranderen. De bluepaper 'Visual Commerce' van @ShopTomorrow gaat hier dieper op in! Lees mijn boekblog, geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/GFMzIYehxV
h J R

- December 5, 2020

In de jaren 90' hadden we een hele andere visie op de toekomst van het online winkelen. Maar we waren er al wel van overtuigd dat e-commerce vroeg om nieuwe vormen van samenwerking en om andere verdienmodellen. Daar zijn de platforms leading in geworden. https://t.co/XUjsu0ZbwJ
h J R

- November 29, 2020

E-commerce draaide toch om het internet? Lag het dan niet veel meer voor de hand een digitaal blad te maken? Lees er meer over in de nieuwste boekblog samen geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/0dvLSxFEWM @RedactieTwinkle @PaulBBP @BBPMediaNL
h J R

Newsletter

© 2020 Copyright Wijnand Jongen