Keynote ‘Platforms: East vs West in Retail’

Wijnand has been writing about his retail trips to South-East Asia and China, for years, in blogs and books. Now he has set down his experiences of China’s retail transformation in a unique keynote: East versus West – what retailers in the west can learn from those in the east. South-East Asia, China and Korea are clearly appreciative of Wijnand’s expertise: his book The End of Online Shoppinghas been translated into Chinese and Korean. The Korean version sold over 10,000 copies in the first two months of 2019, and a special English edition published by WSPC (Singapore) is tailored to all the countries in South-East Asia.

Using dozens of showcases, Wijnand will describe the rise of marketplaces and stores of Alibaba, JD.com (Chinese Amazon), and WeChat – the hugely popular app with over 1 billion users. These new Chinese retail superpowers are at the forefront of numerous new retail developments. Many of these have gone unnoticed in the West: Jack Ma’s New Retail vision, for one, and the new O2O movement (online to offline), the rise of all-in-one apps and the impact of influencer marketing. How will the rise of China as a retail giant affect the west? What will the effect in the west be of nationally-run state programs such as One Belt One Road, Internet Plus, Social Credit System 2020 and Made in China 2025?

In his keynote, Wijnand will blow your mind with the story of Chinese middle class, who are in fact the basis of China’s retail transformation. Using his own photos, not to mention dozens of unique videos of his journeys, he will present his visits to Chinese retail titans and a brand-new generation of onlife retailers.

Contact

wijnand@wijnandjongen.com

+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Latest Tweets

- February 9, 2021

Hoe blijf je als retailer zichtbaar in dit omni-channel speelveld en maak je verbinding met de klant door in te spelen op ‘transformatieve’ consumentenbehoeftes? Dit stond centraal tijdens de retailpodcast van @Focusplaza! Luister de podcast hier: https://t.co/ggd3qx7NCt
h J R

- February 4, 2021

@MarlenetenHam wordt de nieuwe directeur van @Thuiswinkelorg! Ik kijk er naar uit om met Marlene de komende maanden samen te werken aan een goede overdracht en haar met raad en daad bij te staan! Persbericht: https://t.co/1xdrKt9JQA https://t.co/9oRJAgZe6Y
h J R

- February 3, 2021

Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen. We bruisen van goede voornemens en willen graag geïnspireerd worden! In dit paper deel ik 4 trends die de komende jaren een fundamentele rol spelen binnen e-commerce! Deze paper is gemaakt samen met @Pondres: https://t.co/nCYsTUZgTV
h J R

- January 20, 2021

Na 20 jaar heb ik aangekondigd eind dit jaar als directeur van @Thuiswinkelorg te willen stoppen. Het is tijd voor nieuwe kansen voor de vereniging en voor mezelf. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst van onze dynamische branche, onze mooie vereniging en haar geweldige leden! https://t.co/dDhFMVGj1T
h J R

- December 20, 2020

In hoeverre gaan we terug naar de wereld van vóór maart 2020 met de ervaringen van nu? Dit is blog 40 en afsluiter van de reeks boekblogs, gebaseerd op 25 Jaar Online Winkelen in Nederland, gepubliceerd door Nubiz en geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/3bE8gN5oFD
h J R

Newsletter

© 2020 Copyright Wijnand Jongen