Wijnand Jongen

Wijnand Jongen has been the voice of digital commerce for over 20 years, in the Netherlands (Thuiswinkel.org) and Europe (Ecommerce Europe). He is the bestelling author of the book ‘The End of Online Shopping: the future of retail in an always connected world’, currently translated in 10 languages and released in some 20+ countries. Wijnand is a highly sought-after keynote speaker at (international) conferences the world over.

Open Voice Network

Bestselling Author of
The End of Online Shopping

A crisis is at hand: neither brick-and-mortar shops nor webshops can keep up with the rapid changes in consumer behavior. In the coming years, the societal impact of digitalization will lead to the end of online shopping [as we know it]. The world of shopping as a social sector is making a 180-degree turn.

Inspiring keynote speaker with an expert vision
about the future of retail & e-commerce

Quotes

What other people say about ‘The End of Online Shopping’

Latest Posts

The latest blogs, media coverages and updates

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Latest Tweets

- October 17, 2020

Bij de 1e Shopping Today in 2013 stond één vraag centraal. Een vraag die nog steeds actueel is: hoe shopt de consument in 2020? Het leverde prikkelende voorspellingen op. Dit jaar is @ShoppingToday20 online! Lees nu mijn nieuwe boekblog over dit event! https://t.co/JGVVDiNyJM
h J R

- October 13, 2020

De Nederlandse webwinkels zoals @bol_com en @Coolblue, die al op de markt waren, hebben het gewoon goed voor elkaar. Het is niet makkelijk voor https://t.co/wGHlVv4Stm om zich daar in te vechten... https://t.co/zdKqDXyRKa #ecommerce #retail @BINederland
h J R

- October 10, 2020

Vanaf begin 21e eeuw hebben fysieke retailers het moeilijk. Aanvankelijk zoeken ze de oorzaken voor hun problemen vooral buiten zichzelf. De consument bepaalt! Lees nu mijn nieuwste boekblog welke ik samen met historicus @WilbertSchreurs heb geschreven! https://t.co/WUiMff5aqk
h J R

- October 8, 2020

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Echter is er vaak een gebrek aan kennis wat nou de meest duurzame mogelijkheden zijn voor online bestellingen. https://t.co/Mu4olKYWk8
h J R

- October 4, 2020

@delaatstemeter: FD over CO2 en pakjes. Mooi artikel voor een factcheck door studenten. Maar, niet representatief voor Nederland of meerderheid webwinkel #fakenews #fd #webwinkels https://t.co/ffqP8moDdJ
h J R

Newsletter

© 2020 Copyright Wijnand Jongen