“Aanbevolen voor retail professionals!”

J.W.P. Quaedvlieg – Founder & Owner Merchandise Academy

‘Het Einde van Online Winkelen’ is een aanrader voor iedereen die in de omni-channel retail werkzaam is. De auteur geeft aan dat het online en offline winkelen dusdanig in elkaar zullen opgaan dat er sprake zal zijn van onlife retail. De term onlife is afkomstig van de filosoof Floridi die concludeerde dat het verschil tussen online en fysiek winkelen zal vervagen en uiteindelijk verdwijnen. Het hier (analoog, offline) en daar (digitaal, online) komen dan samen in een onlife ervaring. Het boek is ingedeeld aan de hand van de onlificering van de samenleving, de vier nieuwe economische modellen (smart, sharing, circulair en glocal), de nieuwe customer journey en de netwerksamenleving waarin de retailers hun onlife retail kansen moeten grijpen. Wijnand Jongen heeft een goed advies voor de kleine zelfstandige winkeliers: lever de uitstekende service van de jaren vijftig, zodat je je kunt onderscheiden van global en local players als Amazon, Zalando, bol.com en Alibaba. De klassieke herenkapper die weer terug is van weggeweest is hier een goed voorbeeld van. Het is een zeer veelomvattend boek, met aansprekende herkenbare nationale en internationale voorbeelden. De tekst is ook goed onderbouwd hetgeen blijkt uit de maar liefst 24 pagina’s aan noten van boeken, artikelen en onderzoeken die de auteur geraadpleegd heeft. Handig en leerzaam zijn de tabeloverzichten die in de meeste hoofdstukken aanwezig zijn om situaties in het verleden, heden en de toekomst met elkaar te kunnen vergelijken.

Een boek dat ik kan aanbevelen.

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- April 4, 2020

Men geloofde vroeger niet in de toekomst van de pakjes in het b2c-segment. Tegenwoordig is dat wel anders!… https://t.co/8WUn6Eh5kq
h J R

- April 2, 2020

Given the current exceptional circumstances, we (@Ecommerce_EU) believe that businesses need to focus on keeping th… https://t.co/5mvgVOFbpp
h J R

- March 28, 2020

Wie kent hem nog, de SRV-man/wagen? Lees er meer over in mijn nieuwe boekblog: De doorbraak van online boodschappen… https://t.co/FSR1tJNc76
h J R

- March 27, 2020

Currently, the role of online retail is crucial. Fortunately, all over Europe we see that governments enable online… https://t.co/hEAdDs8Z8d
h J R

- March 26, 2020

Heel veel mensen bestellen nu voor het eerst hun boodschappen via internet en ervaren het gemak. Zij blijven dat in… https://t.co/UCXVs0TClz
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen