“Aanbevolen voor retail professionals!”

J.W.P. Quaedvlieg – Founder & Owner Merchandise Academy

‘Het Einde van Online Winkelen’ is een aanrader voor iedereen die in de omni-channel retail werkzaam is. De auteur geeft aan dat het online en offline winkelen dusdanig in elkaar zullen opgaan dat er sprake zal zijn van onlife retail. De term onlife is afkomstig van de filosoof Floridi die concludeerde dat het verschil tussen online en fysiek winkelen zal vervagen en uiteindelijk verdwijnen. Het hier (analoog, offline) en daar (digitaal, online) komen dan samen in een onlife ervaring. Het boek is ingedeeld aan de hand van de onlificering van de samenleving, de vier nieuwe economische modellen (smart, sharing, circulair en glocal), de nieuwe customer journey en de netwerksamenleving waarin de retailers hun onlife retail kansen moeten grijpen. Wijnand Jongen heeft een goed advies voor de kleine zelfstandige winkeliers: lever de uitstekende service van de jaren vijftig, zodat je je kunt onderscheiden van global en local players als Amazon, Zalando, bol.com en Alibaba. De klassieke herenkapper die weer terug is van weggeweest is hier een goed voorbeeld van. Het is een zeer veelomvattend boek, met aansprekende herkenbare nationale en internationale voorbeelden. De tekst is ook goed onderbouwd hetgeen blijkt uit de maar liefst 24 pagina’s aan noten van boeken, artikelen en onderzoeken die de auteur geraadpleegd heeft. Handig en leerzaam zijn de tabeloverzichten die in de meeste hoofdstukken aanwezig zijn om situaties in het verleden, heden en de toekomst met elkaar te kunnen vergelijken.

Een boek dat ik kan aanbevelen.

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- September 26, 2020

Met een stijging van 12% in Q2, bestaande uit +52% voor producten en -45% voor diensten, komen de online consumentenbestedingen in de eerste helft van 2020 uit op maar liefst 6,36 miljard. Door de jaren heen zien wij wel veel verschil per sector: https://t.co/xoRq9A4gOP
h J R

- September 25, 2020

Recordstijging van +52% in Q2 voor webwinkels die producten verkopen en 800.000 nieuwe online kopers! E-commerce speelt meer dan ooit een vitale rol in de Nederlandse economie. Grootste stijger: Doe-het-zelf en Tuin 121%. https://t.co/OvJeBhU1rq @NPORadio1.
h J R

- September 22, 2020

General Assembly & Board of Directors meeting of @Ecommerce_EU today. +25 national associations all over Europe joined to discuss the impact of #COVID19 on the industry and talk about a post-corona strategy. Look how enthusiastic our members are to help retailers in Europe! https://t.co/6L2QfKOYxi
h J R

- September 19, 2020

Dit jaar was de uitreiking van de Shopping Awards vanwege corona anders dan anders. Maar het gevoel eromheen was net zo feestelijk als anders. Mooie tradities zijn er om in ere te houden. Samen met @WilbertSchreurs blik ik terug naar de geboorte: https://t.co/FGwdUmjH6M
h J R

- September 13, 2020

Wat gaat er de komende decennia veranderen en waar liggen kansen? In het slothoofdstuk van "25 Jaar Online Winkelen in Nederland", waaraan ook meegewerkt is door @kittykoelemeije, gaan we uitgebreid in op vier megatrends. Lees mijn nieuwste boekblog nu: https://t.co/aynxf9HTlX
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen