“Aanbevolen voor retail professionals!”

J.W.P. Quaedvlieg – Founder & Owner Merchandise Academy

‘Het Einde van Online Winkelen’ is een aanrader voor iedereen die in de omni-channel retail werkzaam is. De auteur geeft aan dat het online en offline winkelen dusdanig in elkaar zullen opgaan dat er sprake zal zijn van onlife retail. De term onlife is afkomstig van de filosoof Floridi die concludeerde dat het verschil tussen online en fysiek winkelen zal vervagen en uiteindelijk verdwijnen. Het hier (analoog, offline) en daar (digitaal, online) komen dan samen in een onlife ervaring. Het boek is ingedeeld aan de hand van de onlificering van de samenleving, de vier nieuwe economische modellen (smart, sharing, circulair en glocal), de nieuwe customer journey en de netwerksamenleving waarin de retailers hun onlife retail kansen moeten grijpen. Wijnand Jongen heeft een goed advies voor de kleine zelfstandige winkeliers: lever de uitstekende service van de jaren vijftig, zodat je je kunt onderscheiden van global en local players als Amazon, Zalando, bol.com en Alibaba. De klassieke herenkapper die weer terug is van weggeweest is hier een goed voorbeeld van. Het is een zeer veelomvattend boek, met aansprekende herkenbare nationale en internationale voorbeelden. De tekst is ook goed onderbouwd hetgeen blijkt uit de maar liefst 24 pagina’s aan noten van boeken, artikelen en onderzoeken die de auteur geraadpleegd heeft. Handig en leerzaam zijn de tabeloverzichten die in de meeste hoofdstukken aanwezig zijn om situaties in het verleden, heden en de toekomst met elkaar te kunnen vergelijken.

Een boek dat ik kan aanbevelen.

Contact

wijnand@wijnandjongen.com

+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- January 20, 2021

Na 20 jaar heb ik aangekondigd eind dit jaar als directeur van @Thuiswinkelorg te willen stoppen. Het is tijd voor nieuwe kansen voor de vereniging en voor mezelf. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst van onze dynamische branche, onze mooie vereniging en haar geweldige leden! https://t.co/dDhFMVGj1T
h J R

- December 20, 2020

In hoeverre gaan we terug naar de wereld van vóór maart 2020 met de ervaringen van nu? Dit is blog 40 en afsluiter van de reeks boekblogs, gebaseerd op 25 Jaar Online Winkelen in Nederland, gepubliceerd door Nubiz en geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/3bE8gN5oFD
h J R

- December 16, 2020

Ik was te gast in de Nederlandse platform podcast Platformania - aflevering 4 (@bol_com ), gehost door @Koostertervooren van Microphone Media | Podcast Agency! Luister hem hier terug: https://t.co/ct2Acm7pRJ #platforms #retail #onlineplatforms #platformeconomy #thuiswinkel
h J R

- December 12, 2020

Nieuwe technologieën maken veel meer mogelijk. In de nabije toekomst zal dat ook de online-experience drastisch gaan veranderen. De bluepaper 'Visual Commerce' van @ShopTomorrow gaat hier dieper op in! Lees mijn boekblog, geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/GFMzIYehxV
h J R

- December 5, 2020

In de jaren 90' hadden we een hele andere visie op de toekomst van het online winkelen. Maar we waren er al wel van overtuigd dat e-commerce vroeg om nieuwe vormen van samenwerking en om andere verdienmodellen. Daar zijn de platforms leading in geworden. https://t.co/XUjsu0ZbwJ
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen