“Aanbevolen voor retail professionals!”

J.W.P. Quaedvlieg – Founder & Owner Merchandise Academy

‘Het Einde van Online Winkelen’ is een aanrader voor iedereen die in de omni-channel retail werkzaam is. De auteur geeft aan dat het online en offline winkelen dusdanig in elkaar zullen opgaan dat er sprake zal zijn van onlife retail. De term onlife is afkomstig van de filosoof Floridi die concludeerde dat het verschil tussen online en fysiek winkelen zal vervagen en uiteindelijk verdwijnen. Het hier (analoog, offline) en daar (digitaal, online) komen dan samen in een onlife ervaring. Het boek is ingedeeld aan de hand van de onlificering van de samenleving, de vier nieuwe economische modellen (smart, sharing, circulair en glocal), de nieuwe customer journey en de netwerksamenleving waarin de retailers hun onlife retail kansen moeten grijpen. Wijnand Jongen heeft een goed advies voor de kleine zelfstandige winkeliers: lever de uitstekende service van de jaren vijftig, zodat je je kunt onderscheiden van global en local players als Amazon, Zalando, bol.com en Alibaba. De klassieke herenkapper die weer terug is van weggeweest is hier een goed voorbeeld van. Het is een zeer veelomvattend boek, met aansprekende herkenbare nationale en internationale voorbeelden. De tekst is ook goed onderbouwd hetgeen blijkt uit de maar liefst 24 pagina’s aan noten van boeken, artikelen en onderzoeken die de auteur geraadpleegd heeft. Handig en leerzaam zijn de tabeloverzichten die in de meeste hoofdstukken aanwezig zijn om situaties in het verleden, heden en de toekomst met elkaar te kunnen vergelijken.

Een boek dat ik kan aanbevelen.

Contact

wijnand@wijnandjongen.com

+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- May 11, 2022

@Ecommerce_EU: Our Polish national association - @ecommercepolska - released its “B2B e-commerce NOW” report which confirms that over 90 per cent of companies offering products, services, and solutions to businesses are planning to develop e-commerce channels 👉 https://t.co/QnY4XEZoeu https://t.co/H1FQPBgZEV
h J R

- May 11, 2022

@Ecommerce_EU: 📣 PRESS RELEASE Commission misses the mark on #VBER revision: SMEs are faced with unworkable rules 👉 https://t.co/9rXNddvpwz Instead of promoting omnichannel retail, this revision maintains an outdated view on retail in which offline and online sales are separated. #ecommerce https://t.co/rCFoUyvY3q
h J R

- May 3, 2022

Great to be part of ⁦@ConsNetcomm⁩ event in Milan. President ⁦@Robliscia⁩ is opening the 2022 event of ⁦@ConsNetcomm⁩ conference ⁦@Ecommerce_EUhttps://t.co/3CsGloao4b
h J R

- May 2, 2022

@Ecommerce_EU: Our Public Affairs Advisor, @MaikeJansen2, shared insights on the Vertical Block Exemption Regulation in @ThePaypers article where she explains that allowing dual pricing in the revised VBER will hurt the digitalisation of SMEs but also retail in general👉 https://t.co/lylnt6PWLY https://t.co/pZOmxSDJd1
h J R

- May 2, 2022

@Ecommerce_EU: Ecommerce Europe is happy to welcome Huboo as our new Business Partner! Huboo is a fast growing eCommerce fulfilment provider which takes care of picking, packing and posting products to customers globally via a global courier network 👉 https://t.co/wr86HZv7ks #ecommerce https://t.co/BaAxv8SY72
h J R

Nieuwsbrief

© 2021 Copyright Wijnand Jongen