Aanbevelingen

Lees hieronder wat anderen zeggen over ‘Het Einde van Online Winkelen’

“Wijnand Jongen’s book presents a unique and fascinating overview of what the future will bring to the exciting world of retailing. Highly recommended!”

Xavier Court

Associate Co-founder, Vente-Privee Group (FR)

“Elke moderne retailer moet dit boek gewoon hebben gelezen.”

Frank Oostdam

Directeur & Voorzitter, ANVR

“Traditionele economie wordt in razend tempo ingehaald door slimme economie. Wie de boot niet wil missen kan zich maar beter inlezen.”

Daan Weddepohl

CEO & Founder, Peerby.com

“Een mooi overzichtelijk boek met een eigen theoretische insteek!”

Arjen Bonsing

CEO, Customerjourneyexperts.com

“De toekomst voorspellen is een hachelijke zaak in de dynamische wereld waarin we als consument leven. Wijnand doet een ambitieuze en omvattende poging deze te voorspellen.”

Bart Combée

Directeur, Consumentenbond

“Wijnands boek biedt een stevig referentiekader voor iedereen in retail. Zijn visie op de transitie naar een wereld van onlife retail mag door niemand worden gemist.”

Steven Van Belleghem

Auteur, When Digital Becomes Human & Partner Nexxworks

“Het boek levert heel veel stof voor discussie.”

Ed Nijpels

Ex-voorzitter, Thuiswinkel.org

“Mijn hele team het boek cadeau gedaan omdat het op een eenvoudige en boeiende manier uitlegt hoe hun toekomst binnen het bedrijf er gaat uitzien! Zelden een (r)evolutie zo helder en overzichtelijk beschreven gezien – MUST READ!”

Rudi De Kerpel

Owner, Eurotuin Groep

“Alles wat we dagelijks lezen en wat om ons heen gebeurt in retail komt samen in dit boek.”

Patrick Kerssemakers

Ex-CEO & Founder, Fonq.nl

“Wijnand geeft een prachtige samenvatting van hoe het vroeger was, hoe het nu is en waar we naartoe gaan met betalen.”

Gijs Boudewijn

Adjunct Directeur , Betaalvereniging Nederland

“Wijnand zijn visie sluit fantastisch aan bij wat de consument ook vindt.”

Fer van der Plas

CEO, Data Creatief

“Wijnand Jongen has distilled all the core topics of retail into one readable and engaging book that is a must-read for anyone in the world.”

Sucharita Mulpuru

Retail analyst, Forrester Research (US)

“Het is een verrijking van de theorie in de praktijk over online en offline winkelen.”

Arjan Bol

Country Manager, Mastercard Nederland

“Een must read voor de retailer die duurzaam relevant wil zijn én blijven.”

Paul Nijhof

Ex-CEO & Voorzitter, Thuiswinkel.org & Wehkamp

“Vanuit een scherpe analyse van de snel veranderende wereld van retail formuleert Wijnand een rake visie op de toekomst.”

Gino van Ossel

Professor, Vlerick Business School

“This is an engaging and generously researched must-read for senior retailers who are looking to understand and take action to thrive in the new state of retail.”

Ian Jindal

Co-founder & Editor in Chief, InternetRetailing (UK)

“Wijnand’s book is an important read for all who play in the influential and ever-evolving global retail industry.”

Matthew Shay

President & CEO, National Retail Federation (US)

“Het boek is een welkome verrijking van retail in verandering.”

Peter Cras

Directeur, KCH

“Eindelijk een boek dat retail de ruimte geeft die het verdient!”

Kitty Koelemeijer

Hoogleraar , Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit

“Wijnand Jongen is one of the most authoritative leaders in e-commerce today. A must read!”

Brian McBride

CEO, Asos.com (UK)

“Heb je boek gelezen en het is een vakstuk, based on facts en je inzichten. Heel goed!”

Harry van Dorenmalen

Directeur, IBM

“De visie en observaties van Wijnand in dit boek zijn een must read voor elke retailer en ondernemer die in de toekomst wil staan!”

Harmen van der Meulen

CEO, Futurumshop.com

“Wijnands beschrijving van de opkomst van shopping-ecosystemen is een wake-up call en must read voor iedereen in retail.”

Daniel Ropers

Ex-CEO, Bol.com

“Een zeer overzichtelijk uiteenzetting van alle krachten die momenteel gaande zijn in de detailhandel, zowel offline als online. Verplichte kost voor iedereen actief in de retailsector.”

Alon Ben Joseph

Owner, Ace Jewelers Group

“Retailers en wetgevers die hun strategie niet laten bepalen door dit boek kunnen maar beter meteen naar Bosrijk verhuizen.”

Guido Thys

Bedrijfsverloskundige, 2minuteacademy.nl

“Er is één ding duidelijk uit dit boek, en dat is dat grenzen vervagen. In Wijnands wereld van onlife retail is er plaats voor iedereen die bereid is dit onder ogen te zien.”

Joost Romeijn

Founder, Sunweb

“Zelden zo’n compleet overzicht met diepgang gezien, waardoor ik dit boek aan zowel studenten als managers kan aanbevelen.”

Dr. Cor Molenaar

Professor, E-Marketing & Distance Selling Erasmus Universiteit

“Wijnand beschrijft op een gedetailleerde manier hoe de retailwereld een radicale transitie doorgaat.”

Thierry Moubax

Vice President Marketing, Product & Pricing, Bpost

“Dit boek is verplichte lectuur voor iedere Belg actief in e-commerce.”

Pieter van Bastelaere

Head of e-commerce, Comeos

“Elk boek dat helpt met de complexiteit in de retail om te gaan is meer dan welkom in deze onzekere tijden.”

Jo Caudron

Founding Partner, Duval Union Consulting & business strateeg