25 Jaar Online Winkelen in Nederland

Een compleet overzicht van 25 jaar Nederlandse e-commerce geschiedenis

Of we nu de nieuwste smartphone bestellen, een reisje boeken of bedenken wat we vanavond willen eten, we vinden het niet meer dan normaal om dat via internet te doen. De opkomst en acceptatie van het online winkelen heeft zich in Nederland in een ongekend hoog tempo voltrokken. Wat een kwart eeuw geleden nog nieuw en onwennig was, is nu niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. De verwachtingen en wensen van de consument hebben het detaillandschap in Nederland radicaal veranderd.

Dit boek vertelt het verhaal achter die ontwikkeling – het neemt de lezer mee in de enerverende geschiedenis van een revolutie in koopgedrag. Van de doorbraak van internet en de eerste webwinkels tot de experimenten met nieuwe betaalsystemen en de onstuimige groei in bezorgland. Alle belangrijke spelers komen aan bod (en aan het woord) en alle belangrijke gebeurtenissen passeren de revue. Een onmisbaar, prettig leesbaar overzicht voor iedereen die geïnteresseerd is in e-commerce. Met illustraties en in kleur uitgevoerd, waaronder een uitgebreide tijdlijn.

Auteurs

Wijnand Jongen en Wilbert Schreurs

Omvang / uitvoering

256 pagina’s, hardcover, 17,5 x 25 cm

Verschijningsdatum

Eind november 2019

ISBN

978 94 92790 22 4

Aanbevelingen

Lees hieronder wat anderen zeggen over ’25 Jaar Online Winkelen in Nederland’

“Op fascinerende wijze laat dit boek zien dat de geschiedenis van online winkelen getuigt van durf en ambitie. Die ambitie zit in de genen van onze sector, en die ambitie nemen we ook mee naar de toekomst.”

Paul Nijhof

Voorzitter, Thuiswinkel.org

“Dit boek biedt een boeiende en vermakelijke terugblik op deze turbulente periode. Tegelijkertijd laat het zien hoe snel nieuwe structuren ontstaan en hoe gemakkelijk schijnbaar vaste waarden radicaal kunnen veranderen. Ook na 25 jaar staan we nog maar aan het begin.”

Huub Vermeulen

CEO, bol.com

“De revolutie van 25 jaar online winkelen had niemand in dit tempo en met deze omvang verwacht. Een boek dat iedereen moet lezen, met name generatie Z, want we kunnen leren van het verleden. Al biedt dat geen garantie voor de toekomst.”

Krein Bons

CEO, vanHaren

“Wie de toekomst wil begrijpen moet het verleden kennen. Dat geldt zeker ook voor economische disruptie. Dit boek heeft dan wel het verleden als titel, maar het geeft vooral een ongeëvenaard inzicht in de zeer innovatieve toekomst van online winkelen.”

Kitty Koelemeijer

Hoogleraar, Marketing & Retailing Nyenrode

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- November 14, 2019

On November 11 it was Singles’ Day! This newest sales event blew over from China a few years ago and has been adopt… https://t.co/R1WKy0skno
h J R

- November 12, 2019

Het nieuwste koopevent 'Singles' Day' is een paar jaar geleden uit China komen overwaaien en wordt door steeds meer… https://t.co/MZgwYS3uAk
h J R

- November 1, 2019

Voor opnamen #betaaltv in Amsterdam, werd mooi levendig gesprek over tech platforms en betalingsverkeer olv Vincent… https://t.co/L97cZ2kv87
h J R

- October 25, 2019

Vanochtend was ik te horen op @BNR over de nieuwe cijfers die het @statistiekcbs. Nederlandse consumenten gaven bij… https://t.co/wwFHCjfdgB
h J R

- October 23, 2019

With my good friend Alexandre Nilo Fonseca of #ACEPI and ⁦@Ecommerce_EU⁩. He made it possible that my book is now… https://t.co/7oY6ZykQex
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen