Het einde van online winkelen

De retail kraakt in haar voegen en lijdt onder de gevolgen van de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. Het fundamentele probleem ligt echter dieper: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten. Die ontwikkelen zich in rap tempo tot ‘onlife’ consumenten en zijn 24 uur per dag verbonden. Ze maken geen onderscheid meer tussen online en offline – die werelden worden één en niemand spreekt straks nog van online winkelen.

Nominaties

Het einde van online winkelen is in 2016 genomineerd als Managementboek van het jaar en in 2017 genomineerd als Marketingboek van het jaar.

  • managementboek-award
  • Marketingboek-image

Reviews & Quotes

Over het boek

Over de toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is

De retail kraakt in haar voegen en lijdt onder de gevolgen van de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. Het fundamentele probleem ligt echter dieper: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten. Die ontwikkelen zich in rap tempo tot ‘onlife’ consumenten en zijn 24 uur per dag verbonden. Ze maken geen onderscheid meer tussen online en offline – die werelden worden één en niemand spreekt straks nog van online winkelen. Winkels moeten met nieuwe business modellen komen om een plek te veroveren in een wereld die gedomineerd wordt door marktplaatsen en (deel)platformen. Ze moeten transformeren naar digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat, zoals in de jaren vijftig en zestig.

Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan en de persoonlijke benadering weer toegevoegde waarde is. Internet of Things draagt bij aan de nieuwe economie van ‘always connected retail’ die in de komende decennia kan bijdragen aan een betere wereld. Een wereld die persoonlijker, gelijkwaardiger, groener en bereikbaarder is. Wijnand Jongen geeft in dit boek een heldere beschrijving van deze nieuwe economische orde en de invloed daarvan op de detailhandel en dienstensector.

  • ZO-Azië versie
    WSPC Singapore
    1e editie

  • Italiaanse versie
    Hoepli
    1st edition

  • Chinese versie
    Post & Telecom Beijing
    1st edition

  • Engelse versie
    Nubiz
    2nd edition

  • Nederlandse versie
    Atlas Business Contact
    5th edition

  • Belgische versie
    Atlas Business Contact
    2nd edition

Keynote spreker met visie op de toekomst retail en e-commerce

Wijnand Jongen spreekt op (inter)nationale congressen en evenementen over de toekomst van (online) retail, feiten en cijfers. U kunt contact met hem opnemen voor meer informatie.

Boek Wijnand als spreker