Het einde van online winkelen

Een boek over de toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is.

Onlife retail

De retail kraakt in haar voegen en lijdt onder de gevolgen van de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. Het fundamentele probleem ligt echter dieper: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten. Die ontwikkelen zich in rap tempo tot ‘onlife’ consumenten en zijn 24 uur per dag verbonden. Ze maken geen onderscheid meer tussen online en offline – die werelden worden één en niemand spreekt straks nog van online winkelen. Winkels moeten met nieuwe business modellen komen om een plek te veroveren in een wereld die gedomineerd wordt door marktplaatsen en (deel)platformen. Ze moeten transformeren naar digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat, zoals in de jaren vijftig en zestig.

Altijd verbonden retail

Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan en de persoonlijke benadering weer toegevoegde waarde is. Internet of Things draagt bij aan de nieuwe economie van ‘always connected retail’ die in de komende decennia kan bijdragen aan een betere wereld. Een wereld die persoonlijker, gelijkwaardiger, groener en bereikbaarder is. Wijnand Jongen geeft in dit boek een heldere beschrijving van deze nieuwe economische orde en de invloed daarvan op de detailhandel en dienstensector.

Deel dit

Aanbevelingen

Xavier CourtAssociate Co-founder of Vente-Privee Group (FR)

“Wijnand Jongen's book presents a unique and fascinating overview of what the future will bring to the exciting world of retailing. Highly recommended!”

Bron: Twitter @Xaviercourt

Frank OostdamDirecteur & Voorzitter ANVR

“Elke moderne retailer moet dit boek gewoon hebben gelezen.”

Bron: Twitter @frankoostdam

Daan WeddepohlCEO & Founder Peerby.com

“Traditionele economie wordt in razend tempo ingehaald door slimme economie. Wie de boot niet wil missen kan zich maar beter inlezen.”

Bron: LinkedIn Daan Weddepohl

Arjen BonsingCEO Customerjourneyexperts.com

“Een mooi overzichtelijk boek met een eigen theoretische insteek!”

Bron: LinkedIn Arjen Bonsing

Bart CombéeDirecteur Consumentbond

“De toekomst voorspellen is een hachelijke zaak in de dynamische wereld waarin we als consument leven. Wijnand doet een ambitieuze en omvattende poging deze te voorspellen.”

Bron: LinkedIn Bart Combée

Sucharita MulpuruWorld-renowned retail industry analyst (US)

“Wijnand Jongen has distilled all the core topics of retail into one readable and engaging book that is a must-read for anyone in the world”

Bron: Twitter @smulpuru

Ed NijpelsEx-voorzitter Thuiswinkel.org

“Het boek levert heel veel stof voor discussie.”

Bron: Twitter @EdNijpels

Ian JindalCo-founder and Editor in Chief of InternetRetailing (UK)

“This is an engaging and generously researched must-read for senior retailers who are looking to understand and take action to thrive in the new state of retail.”

Bron: LinkedIn Ian Jindal

Rudi De KerpelOwner Eurotuin Groep

“Mijn hele team het boek cadeau gedaan omdat het op een eenvoudige en boeiende manier uitlegt hoe hun toekomst binnen het bedrijf er gaat uitzien! Zelden een (r)evolutie zo helder en overzichtelijk beschreven gezien – MUST READ!”

Bron: Twitter @rudidkerpel

Patrick KerssemakersCEO & Founder Fonq.nl

“Alles wat we dagelijks lezen en wat om ons heen gebeurt in retail komt samen in dit boek.”

Bron: LinkedIn Patrick Kerssemakers

Recensies

Recente posts

Keynote spreker met toekomstvisie

Wijnand Jongen spreekt op (inter)nationale congressen en evenementen over de toekomst van (online) retail, feiten en cijfers. U kunt contact met hem opnemen voor meer informatie.

Boek Wijnand als spreker