Webwinkels noteren hoge pieken en diepe dalen; de ‘coronacurve’ | Trouw

apr 1, 2020Kranten, Mediaoptredens

Nederlandse webwinkels noteren forse verkooppieken bij alle spullen die te maken hebben met thuis leven en thuis werken. De verkoop van ‘niet-essentiele’ producten, zoals mode en schoenen, stort in.

De afgelopen twee weken zagen we een enorme groei, vooral bij alle artikelen die te maken hebben met thuis leven en thuis overleven: eten, drinken, gezondheidsspullen, drogisterijproducten, sportartikelen, fietsen, spelletjes, boeken, cd’s, speelgoed en games. De kinderen moeten natuurlijk worden beziggehouden.

Daar staat een sterke terugloop tegenover in de vraag naar mode en schoenen. In de onlinereisbranche is bijna sprake van ‘vraaguitval’. Ik verwacht dat een deel van de schade weer wordt terugverdiend als het virus is uitgeraasd. Mensen gaan zich belonen na tijden van crisis.

Lees het gehele artikel dat 30 maart 2020 in Trouw verscheen: