Voorpagina nieuws in het Algemeen Dagblad: “Veel webshops laks met gegevens”. Het artikel eindigt met de constatering dat Thuiswinkel.org het enig keurmerk is in Nederland dat werk maakt van de beveiliging van persoonsgegeven. Leden van Thuiswinkel.org komen sowieso ‘by far’ als beste uit de bus, waar het gaat om het beveiligen van persoonsgegevens. Van alle leden schort het bij 14% volgens onderzoek van Dutch Internet Marketing onder 15.000 webwinkels aan onbeveiligde verbindingen. Dat ligt in de praktijk overigens aanzienlijk lager (schatting 5-6%), omdat veel van onze leden hun verbindingen “onder water” beveiligen. Het gemiddelde cijfer van alle geconstateerde onveilige verbindingen ligt op 28%, bij sommige webwinkel keurmerken zelfs op meer dan 50%. Dat is ook niet zo vreemd, als je bedenkt dat Thuiswinkel.org het enige keurmerk is dat tweemaal per jaar haar leden controleert op bescherming van persoonsgegevens. Thuiswinkel.org is ook het enige webwinkelkeurmerk dat veiligheid als een van de criteria heeft bij het verkrijgen van een keurmerk. Voor Thuiswinkel.org de uitdaging om de 5-6% van onveilige verbindingen bij haar leden en samen met haar leden in de komende tijd terug te dringen naar 0%. Want webshoppers hebben gewoon recht om via goed beveiligde verbindingen (let op https!)  betrouwbaar en veilig online winkelen.

Lees hier het gehele artikel: Koop je voor 30.000 euro online een tv, ligt wel je adres op straat