Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder hebben in het eerste kwartaal van 2018 € 6,25 miljard uitgegeven bij webwinkels*, een groei van 13% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarnaast wordt er voor heel 2018 een online omzet van € 26,30 miljard verwacht, wat een groei zou betekenen van 17% in vergelijking met 2017.
De sterke stijging in online uitgaven die we in 2017 zagen binnen de markt voor Food/Nearfood, zet zich in Q1 2018 door. Met een online aandeel met 4,4% is deze markt nog relatief klein, maar hij groeit snel; de € 383,20 miljoen die consumenten in het eerste kwartaal (Q1) van 2018 online uitgaven aan Food/Nearfood-artikelen, betekent een stijging van 42% ten opzichte van Q1 2017.
Bekijk het gehele artikel met alle cijfers op de website van Thuiswinkel.org: https://www.thuiswinkel.org/nieuws/3759/q1-2018-goed-voor-6-25-miljard-aan-online-aankopen-13
* Zoals deze zijn gedefinieerd in de Thuiswinkel Markt Monitor