Blog

The Benelux Rocks?!

The Benelux Rocks?!

Ooit stond de Benelux aan de basis van de Europese Unie. Ruim zestig jaar later lonkt een geïntegreerde Benelux markt voor de retail. Stel je het eens voor!? Op slag is deze markt een van de grootste markten binnen Europa, niet ver achter het Verenigd Koninkrijk, ...

Lees meer
Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Geen betere plek om een beschouwing over de wereld van retail in 2017 te schrijven dan in New York, de stad van Fifth Avenue, de Yankees en Billy Joel. Juist in de Big Apple lijken in deze eerste weken van het nieuwe jaar alle veranderingen in de wereld van politiek...

Lees meer
Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Curaçao (1) Als retailer wil je dat je klanten hun verhalen delen over wat zij hebben meegemaakt met jouw product of dienst. Ook in de reiswereld wordt social influencing-marketing steeds belangrijker. Het jaarlijkse ANVR-congres, voor het 50-jarig bestaan...

Lees meer
Trump, een ‘blessing in disguise’ voor retailers?

Trump, een ‘blessing in disguise’ voor retailers?

Het zijn the days after. Opnieuw heeft de gewone man in de (winkel)straat van zich doen horen. Voor velen is Trump een held, voor anderen staat hij aan de basis van een Trumpocalypse. Maar voor winkeliers in de winkelstraat en op het web zou Trump weleens een blessing...

Lees meer
Onlificering van de samenleving

Onlificering van de samenleving

In The Onlife Manifesto (2015) geeft Luciado Floridi aan dat het onderscheid tussen ‘online’ en ‘life’ vervaagt en op termijn zelfs zal verdwijnen.[1] De digitale, online wereld loopt als het ware over in de analoge, offline wereld en komt samen in een onlife...

Lees meer
ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

Twee inspirerende bedrijfsbezoeken (IBM, Cisco), een keynote Mark Zwawacki (360Lab) en een bezoek aan Singularity University: het is de opbrengst van de eerste dag in Silicon Valley. De vierde reis van ShoppingTomorrow is een feit. Met een groep van bijna 40...

Lees meer
De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

Het gebeurt mij niet zo vaak dat ik beursvloeren even leuk vind als beurscongressen. Maar na drie dagen Big Show in New York is dat toch echt het geval. Zagen we vorig jaar de eerste voorzichtige voorbeelden van digitale winkels, dit jaar is het 'digital instore' wat...

Lees meer