Blog

China: de machtsstrijd tussen Alibaba en Tencent (3)

China: de machtsstrijd tussen Alibaba en Tencent (3)

Een van de manieren om de Chinese digitale markt te begrijpen is door deze in te delen op basis van e-commerce marktplaatsen (1), b2c bedrijven (2), import en export (3) en technologische machtsblokken (4). 1. E-commerce marktplaatsen De e-commerce marktplaatsen laten...

Lees meer
Chinese markt en consument: 3 trends (2)

Chinese markt en consument: 3 trends (2)

Het zijn boeiende tijden in China en de timing van onze derde ShoppingTomorrow reis is top: de Chinacrisis wordt op dit moment overal gevoeld. De beurs heeft zo'n 35% in waarde zien verdampen. Verkopen van auto's zijn gedaald. Velen hebben fors geld verloren op de...

Lees meer
Japan: van oude en nieuwe werelden (1)

Japan: van oude en nieuwe werelden (1)

Op mijn derde trip naar Zuidoost-Azië bezoek ik voor het eerst Japan. Mijn eerste bezoek was in de Nederlandse ambassade in Tokyo, een prachtig oud herenhuis uit de jaren 20. Prima start voor 9 afspraken in 2 dagen, in voorbereiding van een e-commerce reis naar Japan...

Lees meer
Retailagenda moet kanteling detailhandel faciliteren

Retailagenda moet kanteling detailhandel faciliteren

Detailhandel Nederland, Thuiswinkel.org en Platform 31 hebben in de afgelopen maanden samengewerkt aan de Retailagenda, die deze week gepresenteerd is aan minister Kamp van Economische Zaken. In de afgelopen maanden is door alle stakeholders in de markt gewerkt aan...

Lees meer
Meer kerstcadeaus op tijd geleverd

Meer kerstcadeaus op tijd geleverd

Tijdens de feestdagen in december 2014 zijn dit jaar méér pakketjes op tijd geleverd dan in het jaar ervoor. Vanochtend werden bij de NOS radio op NPO1 de resultaten van het jaarlijkse onderzoek van Q&A bekendgemaakt. Werden er in 2013 nog 550.000 pakketjes te...

Lees meer
Online kerstaankopen goed voor 38% extra omzet

Online kerstaankopen goed voor 38% extra omzet

De drie weken voor kerst zijn volgens online retailers goed geweest voor een toename van de gemiddelde weekomzet met 38%. De verkoop van kerstcadeaus en -artikelen heeft daarmee in de drie weken voor kerst een extra online omzet van € 146 miljoen gegenereerd. Volgens...

Lees meer
Van online Sinterklaas naar online Kerstman

Van online Sinterklaas naar online Kerstman

Vrijdag 5 december jl. maakte Thuiswinkel.org de cijfers bekend over de Sinterklaas omzet van 2014. Online retailers gaven aan dat hun weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 27% is toegenomen ten opzichte van hun gemiddelde weekomzet. De verkoop van...

Lees meer

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- December 13, 2019

Gisteren te gast bij @BNRzaken met @thomasvanzijl en zakenpartner Alexandra Jankovich. Uitvoerig gesproken over het… https://t.co/rQYbD7y9AD
h J R

- December 11, 2019

Vandaag was ik te gast bij @BNR om met @hmblank te praten over mijn nieuwe boek ’25 Jaar Online Winkelen in Nederla… https://t.co/gfgaLfWSVw
h J R

- December 11, 2019

Artikel in het @FD_Nieuws waar ik voornamelijk mijn visie deel over hoe de toekomst er voor e-commerce in Nederland… https://t.co/1EWOzFDMzk
h J R

- December 10, 2019

Gisteravond was de lancering van mijn nieuwe boek ‘25 Jaar Online Winkelen in Nederland'. Het was een prachtige ma… https://t.co/yZBRdGJ2MP
h J R

- December 10, 2019

RT @vincente: In wijk van duurstede voor de 1e keer in mijn leven om bij de presentatie van het boek '25 jaar online winkelen' met auteurs…
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen