Blog

Onlificering van de samenleving

Onlificering van de samenleving

In The Onlife Manifesto (2015) geeft Luciado Floridi aan dat het onderscheid tussen ‘online’ en ‘life’ vervaagt en op termijn zelfs zal verdwijnen.[1] De digitale, online wereld loopt als het ware over in de analoge, offline wereld en komt samen in een onlife...

Lees meer
ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

ShoppingTomorrow in Silicon Valley (1)

Twee inspirerende bedrijfsbezoeken (IBM, Cisco), een keynote Mark Zwawacki (360Lab) en een bezoek aan Singularity University: het is de opbrengst van de eerste dag in Silicon Valley. De vierde reis van ShoppingTomorrow is een feit. Met een groep van bijna 40...

Lees meer
De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

De opmars van digitaal verbonden winkels (3)

Het gebeurt mij niet zo vaak dat ik beursvloeren even leuk vind als beurscongressen. Maar na drie dagen Big Show in New York is dat toch echt het geval. Zagen we vorig jaar de eerste voorzichtige voorbeelden van digitale winkels, dit jaar is het 'digital instore' wat...

Lees meer
Opleiden moet scholen tot het werk van de toekomst

Opleiden moet scholen tot het werk van de toekomst

Vandaag presenteert belangenvereniging Thuiswinkel.org de start van de e-Academy, het sector-overstijgende initiatief dat ervoor moet zorgen dat studenten én werkende professionals met de juiste toekomstgerichte e-business-bagage kunnen innoveren en groeien via een...

Lees meer
China: de machtsstrijd tussen Alibaba en Tencent (3)

China: de machtsstrijd tussen Alibaba en Tencent (3)

Een van de manieren om de Chinese digitale markt te begrijpen is door deze in te delen op basis van e-commerce marktplaatsen (1), b2c bedrijven (2), import en export (3) en technologische machtsblokken (4). 1. E-commerce marktplaatsen De e-commerce marktplaatsen laten...

Lees meer
Chinese markt en consument: 3 trends (2)

Chinese markt en consument: 3 trends (2)

Het zijn boeiende tijden in China en de timing van onze derde ShoppingTomorrow reis is top: de Chinacrisis wordt op dit moment overal gevoeld. De beurs heeft zo'n 35% in waarde zien verdampen. Verkopen van auto's zijn gedaald. Velen hebben fors geld verloren op de...

Lees meer

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- October 18, 2019

Just returned from Seoul, Korea where I spoke at Retail Future Forum. Where I met wonderful people of @Coupang,… https://t.co/90K0jchLx1
h J R

- October 11, 2019

We zijn trots dat @fleuropflowers zich al zo lang aan @Thuiswinkelorg heeft verbonden. De 8,9 die ze van meer dan 1… https://t.co/2fibHznk3o
h J R

- September 27, 2019

Proud of Dutch sustainability initiatives to make our e-commerce sector green(er). Staatssecretaris: “Nederlandse e… https://t.co/DPoFJjwMNC
h J R

- September 23, 2019

More Dutch are buying groceries and tools for home projects online. @praxis is the highest DIY newcomer according t… https://t.co/FLjfMVW4tw
h J R

- September 21, 2019

Werkelijk alles is online te koop? Of toch niet? Dat is de vraag die @gerbenkh van RTL @EditieNL mij stelde in de… https://t.co/Ot2mqYeQ1U
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen