Blog

Miljardenboete voor Google opsteker voor (web)winkels

Miljardenboete voor Google opsteker voor (web)winkels

De door de Europese Commisse opgelegde recordboete van ruim € 2,4 miljard aan Google is een opsteker voor zoekmachines, webwinkels en consumenten. De e-commercegigant krijgt de straf voor oneigenlijk machtsmisbruik van Google omdat het Google’s eigen vergelijkingssite...

Lees meer
De nieuwe verhoudingen: zakendoen met China

De nieuwe verhoudingen: zakendoen met China

Een paar weken geleden was ik in Brussel. Aan de vooravond van een Benelux-event met de ministers van Economische Zaken zat ik op een hotelkamer vlak bij het Europees Parlement. Ik had me net voorbereid op een panel waar ik de volgende dag tegenover de hoge heren en...

Lees meer
The Benelux Rocks?!

The Benelux Rocks?!

Ooit stond de Benelux aan de basis van de Europese Unie. Ruim zestig jaar later lonkt een geïntegreerde Benelux markt voor de retail. Stel je het eens voor!? Op slag is deze markt een van de grootste markten binnen Europa, niet ver achter het Verenigd Koninkrijk, ...

Lees meer
Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Retail 2017, ‘a New York state of mind’

Geen betere plek om een beschouwing over de wereld van retail in 2017 te schrijven dan in New York, de stad van Fifth Avenue, de Yankees en Billy Joel. Juist in de Big Apple lijken in deze eerste weken van het nieuwe jaar alle veranderingen in de wereld van politiek...

Lees meer
Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Social influencers, de nieuwe retailambassadeurs

Curaçao (1) Als retailer wil je dat je klanten hun verhalen delen over wat zij hebben meegemaakt met jouw product of dienst. Ook in de reiswereld wordt social influencing-marketing steeds belangrijker. Het jaarlijkse ANVR-congres, voor het 50-jarig bestaan...

Lees meer
Trump, een ‘blessing in disguise’ voor retailers?

Trump, een ‘blessing in disguise’ voor retailers?

Het zijn the days after. Opnieuw heeft de gewone man in de (winkel)straat van zich doen horen. Voor velen is Trump een held, voor anderen staat hij aan de basis van een Trumpocalypse. Maar voor winkeliers in de winkelstraat en op het web zou Trump weleens een blessing...

Lees meer

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- October 18, 2019

Just returned from Seoul, Korea where I spoke at Retail Future Forum. Where I met wonderful people of @Coupang,… https://t.co/90K0jchLx1
h J R

- October 11, 2019

We zijn trots dat @fleuropflowers zich al zo lang aan @Thuiswinkelorg heeft verbonden. De 8,9 die ze van meer dan 1… https://t.co/2fibHznk3o
h J R

- September 27, 2019

Proud of Dutch sustainability initiatives to make our e-commerce sector green(er). Staatssecretaris: “Nederlandse e… https://t.co/DPoFJjwMNC
h J R

- September 23, 2019

More Dutch are buying groceries and tools for home projects online. @praxis is the highest DIY newcomer according t… https://t.co/FLjfMVW4tw
h J R

- September 21, 2019

Werkelijk alles is online te koop? Of toch niet? Dat is de vraag die @gerbenkh van RTL @EditieNL mij stelde in de… https://t.co/Ot2mqYeQ1U
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen