Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- September 14, 2019

The online market becomes more mature and digital Europe is desperate for a level playing field. Ecommerce in Europ… https://t.co/t10xtuZ3Oi
h J R

- August 23, 2019

To prepare for my upcoming trip to the @oec2019, I wrote a series of blogs were I shed a light on the evolving proc… https://t.co/Ln2kqi0AaJ
h J R

- August 20, 2019

In a world dominated by business giants, how is e-commerce growth still possible? I was invited by @omniconv to sha… https://t.co/SD8ZFCP16O
h J R

- August 16, 2019

This is the second Oman @oec2019 blog in a series of three in which I cover the new economic paradigm created by th… https://t.co/Awh1IwdpH1
h J R

- August 8, 2019

To prepare for my upcoming trip to the @oec2019, I wrote a series of blogs were I shed a light on the evolving proc… https://t.co/kaippaOEz4
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen