Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

wijnand@wijnandjongen.com

+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- January 20, 2021

Na 20 jaar heb ik aangekondigd eind dit jaar als directeur van @Thuiswinkelorg te willen stoppen. Het is tijd voor nieuwe kansen voor de vereniging en voor mezelf. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst van onze dynamische branche, onze mooie vereniging en haar geweldige leden! https://t.co/dDhFMVGj1T
h J R

- December 20, 2020

In hoeverre gaan we terug naar de wereld van vóór maart 2020 met de ervaringen van nu? Dit is blog 40 en afsluiter van de reeks boekblogs, gebaseerd op 25 Jaar Online Winkelen in Nederland, gepubliceerd door Nubiz en geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/3bE8gN5oFD
h J R

- December 16, 2020

Ik was te gast in de Nederlandse platform podcast Platformania - aflevering 4 (@bol_com ), gehost door @Koostertervooren van Microphone Media | Podcast Agency! Luister hem hier terug: https://t.co/ct2Acm7pRJ #platforms #retail #onlineplatforms #platformeconomy #thuiswinkel
h J R

- December 12, 2020

Nieuwe technologieën maken veel meer mogelijk. In de nabije toekomst zal dat ook de online-experience drastisch gaan veranderen. De bluepaper 'Visual Commerce' van @ShopTomorrow gaat hier dieper op in! Lees mijn boekblog, geschreven met @WilbertSchreurs! https://t.co/GFMzIYehxV
h J R

- December 5, 2020

In de jaren 90' hadden we een hele andere visie op de toekomst van het online winkelen. Maar we waren er al wel van overtuigd dat e-commerce vroeg om nieuwe vormen van samenwerking en om andere verdienmodellen. Daar zijn de platforms leading in geworden. https://t.co/XUjsu0ZbwJ
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen