Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- October 17, 2020

Bij de 1e Shopping Today in 2013 stond één vraag centraal. Een vraag die nog steeds actueel is: hoe shopt de consument in 2020? Het leverde prikkelende voorspellingen op. Dit jaar is @ShoppingToday20 online! Lees nu mijn nieuwe boekblog over dit event! https://t.co/JGVVDiNyJM
h J R

- October 13, 2020

De Nederlandse webwinkels zoals @bol_com en @Coolblue, die al op de markt waren, hebben het gewoon goed voor elkaar. Het is niet makkelijk voor https://t.co/wGHlVv4Stm om zich daar in te vechten... https://t.co/zdKqDXyRKa #ecommerce #retail @BINederland
h J R

- October 10, 2020

Vanaf begin 21e eeuw hebben fysieke retailers het moeilijk. Aanvankelijk zoeken ze de oorzaken voor hun problemen vooral buiten zichzelf. De consument bepaalt! Lees nu mijn nieuwste boekblog welke ik samen met historicus @WilbertSchreurs heb geschreven! https://t.co/WUiMff5aqk
h J R

- October 8, 2020

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Echter is er vaak een gebrek aan kennis wat nou de meest duurzame mogelijkheden zijn voor online bestellingen. https://t.co/Mu4olKYWk8
h J R

- October 4, 2020

@delaatstemeter: FD over CO2 en pakjes. Mooi artikel voor een factcheck door studenten. Maar, niet representatief voor Nederland of meerderheid webwinkel #fakenews #fd #webwinkels https://t.co/ffqP8moDdJ
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen