Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- August 8, 2020

Van oudsher legden producten en diensten vaak een lang en omslachtig traject af van producent naar gebruiker. Via internet en online platformen bleek dat ineens razendsnel te kunnen. Lees nu mijn nieuwste boekblog! #25jaaronlinewinkeleninnederland https://t.co/Mg9AAubL2h
h J R

- August 2, 2020

Volgens een artikel in de Britse kwaliteitskrant The Guardian uit 1999 zou het Engelse model Danni Ashe voor de doorbraak van e-commerce belangrijker geweest zijn dan Bill Gates. Of dat klopt, weet ik niet. Lees er meer over in boekblog 20: https://t.co/O0gW1fhT1G
h J R

- July 26, 2020

Het Noorse @Adevinta​ wordt de nieuwe eigenaar van @Marktplaats​. De advertentiesite heeft sinds de lancering in 1999 het online winkelen een stevige boost dankzij o.a. de ‘amateuristische’ uitstraling. Samen met @WilbertSchreurs blikken ik kort terug! https://t.co/Q8rKDPJtdy
h J R

- July 23, 2020

Een wezenlijk onderdeel van de retail is dat winkels hun klanten kunnen volgen en dat moet ook online gebeuren. Doe je dat, niet dan heb je weinig bestaansrecht: Lees nu het gehele artikel dat in de 2020 zomer editie van @skipr verscheen hier: https://t.co/55NwnBuQ0M
h J R

- July 19, 2020

Wat is het belangrijkste ‘bezit’ dat een webwinkelier heeft? Dat is niet z’n voorraad of systeem. Nee, het belangrijkste is de klant. Dus ga je zorgvuldig met je klantgegevens om. Lees boekblog #18 welke ik samen met historicus @WilbertSchreurs schrijf: https://t.co/5w85gNRvMg
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen