Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- May 30, 2020

Voor startende webshops is Thuiswinkel Waarborg​ een van de belangrijkste redenen om het lidmaatschap van… https://t.co/yt25eKV3MV
h J R

- May 21, 2020

Onlangs ben ik geïnterviewd voor @RedactieTwinkle, met als hoofdthema de coronacrisis en wat ik denk dat dit voor d… https://t.co/ZGpAWU2OAZ
h J R

- May 16, 2020

Duurzaamheid is een cruciaal thema voor de online sector. Met de recente groene plannen van Europa lijkt de weg voo… https://t.co/G51kVlappC
h J R

- May 2, 2020

De e-commerce omzet groeit sinds jaar en dag met vaak dubbele cijfers. Maar in de beginjaren is niet altijd even he… https://t.co/lPKysr1KA6
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen