Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- January 26, 2020

De taart is nog lang niet op! De komst van Amazon is juist goed voor de e-commercemarkt. Artikel op @NUnl van 25 ja… https://t.co/GiFLZQn2tj
h J R

- January 24, 2020

New article that appeared in this month's Newsletter of ERA GLOBAL. Read it now: https://t.co/6D4zTjdfQU
h J R

- January 17, 2020

De klant is niet meer afhankelijk van wat een winkelier uitstalt, maar bepaalt zelf. De klant is verwend en wordt n… https://t.co/FLXyQK8Zmc
h J R

- January 16, 2020

Amazon komt dit jaar nog naar Nederland. Vanochtend stond er zowel in De @telegraaf als in het @ADnl een stuk over… https://t.co/desvgJVOWp
h J R

- January 13, 2020

Artikel in @parool van zaterdag 11 januari, waar ik nogmaals benadruk hoe belangrijk het is om te luisteren naar de… https://t.co/ZT0NCXdmeV
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen