Gratis in huis heeft zijn langste tijd gehad – Artikel FD

mei 3, 2019Kranten, Mediaoptredens

Gratis bezorgen en retourneren is de norm in de webwinkel. Bij veel webshops drukt dat zwaar op de resultaten, maar ze houden elkaar in een houdgreep, uit angst dat de klant wegloopt. Toch lijkt het tij te keren, met een sleutelrol voor Zalando. 

Door het gratis verzenden en terugnemen van artikelen hebben veel webwinkels moeite om winst te maken. Zalando gaf vorig jaar twee winstwaarschuwingen. Wehkamp schreef zijn dieprode cijfers mede door het schrappen van verzendkosten.       

“Als een marktleider als Zalando nu de regels aanpast, volgen anderen mogelijk”.

Lees het gehele artikel hier: https://fd.nl/ondernemen/1298370/gratis-online-bestellen-heeft-z-n-langste-tijd-gehad

    

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- November 12, 2019

Het nieuwste koopevent 'Singles' Day' is een paar jaar geleden uit China komen overwaaien en wordt door steeds meer… https://t.co/MZgwYS3uAk
h J R

- November 1, 2019

Voor opnamen #betaaltv in Amsterdam, werd mooi levendig gesprek over tech platforms en betalingsverkeer olv Vincent… https://t.co/L97cZ2kv87
h J R

- October 25, 2019

Vanochtend was ik te horen op @BNR over de nieuwe cijfers die het @statistiekcbs. Nederlandse consumenten gaven bij… https://t.co/wwFHCjfdgB
h J R

- October 23, 2019

With my good friend Alexandre Nilo Fonseca of #ACEPI and ⁦@Ecommerce_EU⁩. He made it possible that my book is now… https://t.co/7oY6ZykQex
h J R

- October 22, 2019

I visited the 5th ecommerce country in the world: South Korea. South Korea will be the third largest ecommerce coun… https://t.co/kmItkziHiU
h J R

Nieuwsbrief

© 2019 Copyright Wijnand Jongen