‘Een enorme aanjager voor online winkelen’ – Twinkle coverinterview

Het straatbeeld in Nederland is sinds half maart aanzienlijk veranderd. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat veel mensen thuiswerken en daarbij zoveel mogelijk binnenblijven. Waar veel branches alle zeilen moeten bijzetten om enige vorm van inkomsten te genereren, geldt dat niet voor een groot aantal webwinkels. We praten erover met Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. ‘Op termijn zal blijken dat dit het winkelen blijvend heeft veranderd.’
Pakketvervoerders die hun drukste periode ooit hebben, online supermarkten waarbij de wachttijd op blijft lopen en een omzetstijging bij non-food webshops van 60 tot 70 procent rond Pasen. Het zijn berichten die je eerder in december zou verwachten. Maar niets is minder waar: de coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat Nederland aan het online winkelen is geslagen. Hoe heeft de branche dat aangepakt? Wat zijn de lessen? En wat houdt dit in voor de toekomst?
Lees het gehele artikel in de digitale editie van Twinkle welke je gratis wordt aangeboden door BBP Media: