Dit zijn de pioniers in tech, volgens Wijnand Jongen (ceo Thuiswinkel.org) – RetailTrends

nov 11, 2019Mediaoptredens, Tijdschriften

“Artificial Intelligence is de technologie die het leven van retailers makkelijker gaat maken”, stelt Wijnand Jongen, trendwatcher en ceo van Thuiswinkel.org, op Whats Next in Retail Tech. Tijdens zijn bezoeken aan China en Silicon Valley nam hij een kijkje in de toekomst van AI en machine learning, die ook hier verrassend dichtbij is. Dit zijn volgens Jongen de pioniers van ‘de nieuwe retail’ uit binnen- en buitenland.

Volgens de ceo en trendwatcher lopen de online bestedingen in 2021 wereldwijd op tot zo’n 4,5 biljoen dollar. Dat de rol van fysieke winkels door deze ontwikkeling verandert, mag geen nieuws heten. “Het schuiven van dozen heeft zijn beste tijd gehad”, aldus Jongen. “Consumenten willen méér.” Online en offline zijn niet de enige twee opties voor retailers, vertelt hij. Om de omzet van hun stenen winkels te stuwen, moeten retailers de twee werelden met elkaar verbinden.

Lees het gehele artikel hier: RetailTrends – Dit zijn de pioniers in tech, volgens Wijnand Jongen (ceo Thuiswinkel.org)

Contact

info@wijnandjongen.nl
+31 (0)6 558 769 68
LinkedIn
Twitter
Facebook

Laatste Tweets

- October 17, 2020

Bij de 1e Shopping Today in 2013 stond één vraag centraal. Een vraag die nog steeds actueel is: hoe shopt de consument in 2020? Het leverde prikkelende voorspellingen op. Dit jaar is @ShoppingToday20 online! Lees nu mijn nieuwe boekblog over dit event! https://t.co/JGVVDiNyJM
h J R

- October 13, 2020

De Nederlandse webwinkels zoals @bol_com en @Coolblue, die al op de markt waren, hebben het gewoon goed voor elkaar. Het is niet makkelijk voor https://t.co/wGHlVv4Stm om zich daar in te vechten... https://t.co/zdKqDXyRKa #ecommerce #retail @BINederland
h J R

- October 10, 2020

Vanaf begin 21e eeuw hebben fysieke retailers het moeilijk. Aanvankelijk zoeken ze de oorzaken voor hun problemen vooral buiten zichzelf. De consument bepaalt! Lees nu mijn nieuwste boekblog welke ik samen met historicus @WilbertSchreurs heb geschreven! https://t.co/WUiMff5aqk
h J R

- October 8, 2020

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Echter is er vaak een gebrek aan kennis wat nou de meest duurzame mogelijkheden zijn voor online bestellingen. https://t.co/Mu4olKYWk8
h J R

- October 4, 2020

@delaatstemeter: FD over CO2 en pakjes. Mooi artikel voor een factcheck door studenten. Maar, niet representatief voor Nederland of meerderheid webwinkel #fakenews #fd #webwinkels https://t.co/ffqP8moDdJ
h J R

Nieuwsbrief

© 2020 Copyright Wijnand Jongen