Coronacrisis dwingt ondernemers van offline naar online | RTL Nieuws

apr 29, 2020Mediaoptredens, Radio & TV

Ondernemers met een fysiek bedrijf openen tijdens de coronacrisis steeds vaker een webshop, want zoals iedere goede ondernemer weet: je moet zijn waar de klant is. En die is nu thuis.

De omzet van de gemiddelde webshop stijgt fors de afgelopen weken. In de week van Pasen zag marktonderzoeker Gfk zelfs een omzetstijging van 72 procent, oftewel: tientallen miljoenen euro’s meer dan in dezelfde week vorig jaar. En dat is alleen nog maar non-food.

Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org verdiepte zich in de marktcijfers en volgens hem stijgt de omzet van zowel grote bedrijven (denk aan Bol.com en Hema) als kleine ondernemers. Wat volgens hem ook bijdraagt aan de omzetgroei, is de toename van het aantal webshops.

Jongen: “Lokale, kleine ondernemers openen sneller een webshop. Het is voor sommige fysieke winkels momenteel namelijk de enige manier om klanten te bereiken.”

Lees het gehele artikel dat 28 april 2020 op RTL Nieuws verscheen: