Media
Amazon gaat voor Thuiswinkel Waarborg – Twinkle
Amazon heeft zich gemeld als kandidaat-lid van Thuiswinkel.org. Het bedrijf doorloopt de certificering om het Thuiswinkel Waarborg te mogen voeren. Dat vertelde Paul Nijhof, voorzitter van de belangenvereniging, gisteren op de nieuwjaarsreceptie van...
Winkel vs Webwinkel – Hoe shoppen we in de toekomst?
Winkels gaan failliet, straten lopen leeg, maar ook webshops vallen om. Hoe shoppen we in de toekomst? Twee kenners over de strijd tussen web en bakstenen. In dit artikel deel ik mijn visie over de toekomst van winkelen en wordt deze tegenover die van Hans van...
Webwinkelwedloop door Amazon: ‘De taart is nog niet op’ | Nu.nl
Duizenden leveranciers hebben zich afgelopen dagen gemeld bij de Nederlandse tak van webgigant Amazon, die binnenkort zijn digitale deuren opent voor meer dan alleen boeken. Kan een Nederlandse webwinkel of winkelier om de hoek nog opboksen tegen zo'n gigantische...
Webwinkelgigant Amazon breidt uit in Nederland: wat betekent dit voor jou? | Radar
Amazon, de webwinkel der webwinkels, gaat uitbreiden in Nederland. Het Amerikaanse bedrijf (dat je zou kunnen vergelijken met bol.com) verkoopt in Nederland nu alleen nog e-books, maar gaat binnenkort ook fysieke producten aanbieden. De verwachting is dat dit een...
De consument wordt steeds meer verwend | De Telegraaf
AMSTERDAM - In 25 jaar tijd is zijn de onlineverkopen explosief gegroeid van praktisch nul naar €25 miljard. „Toch duurde het in het begin een aantal jaren voor het webwinkelen op gang kwam”, zegt Wijnand Jongen de baas van thuiswinkel.org, de belangenvereniging van...
Amazon komt naar Nederland | De Telegraaf & AD
Amazon komt dit jaar nog naar Nederland. Vanochtend stond er zowel in De Telegraaf als in het Algemeen Dagblad een stuk over wat de komst van Amazon betekent voor de Nederlandse markt. Ik denk dat de markt er zeker niet saaier op wordt. De Nederlandse websites zijn...
Zit er nog wel winst in winkels? | Het Parool
Artikel in 'Het Parool' waar ik nogmaals benadruk dat de veranderende behoeftes van de consument bepalend zijn. Winkeliers staan zelf voor de keuze om door te gaan met het oude of open te staan voor verandering! Dit artikel verscheen 11 januari 2020 in Het Parool. Je...
BetaalTV aflevering 9 – De rol van BigTech
Afgelopen week te gast bij aflevering 9 van betaalTV (vanuit Betaalvereniging Nederland (Dutch Payments Association), waar ik samen met Arjan Bol, Gijs Boudewijn en host Vincent Everts de rol van BigTech-bedrijven onder de loep nam. Facebook, Apple, Google en Alibaba...
25 Jaar Online Winkelen in Nederland – BNR Zakendoen
12 december was ik te gast bij BNR Zakendoen dat gepresenteerd werd door Thomas van Zijl met in deze uitzending ook te gast zakenpartner Alexandra Jankovich. Tijdens ons gesprek hebben we het uitvoerig gehad over mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in...
BNR Nieuwsradio – ’25 Jaar Online Winkelen in Nederland’
Vandaag was ik te gast bij BNR Digitaal om met Herbert Blankesteijn te praten over mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in Nederland'. Ook namen we een blik in de toekomst en bespraken we wat er in de komende 25 jaar allemaal gaat spelen en veranderen op het...
Een kwarteeuw webwinkelen, een kwarteeuw verliezen – Het FD
Artikel in het FD waar ik voornamelijk mijn visie deel over hoe de toekomst er voor e-commerce in Nederland uit gaat zien en hoe de geschiedenis hier aan heeft bijgedragen. Dit interview was afgenomen met oog op mijn nieuwe boek '25 Jaar Online Winkelen in Nederland'....
Interview boeklancering ’25 Jaar Online Winkelen in Nederland’
De lancering van mijn nieuwe boek ‘25 Jaar Online Winkelen in Nederland' dat ik samen met historicus Wilbert Schreurs heb geschreven, was een prachtige maar vooral nostalgische avond. Veel oude bekenden en mooie verhalen passeerden de revue. Trendwatcher Vincent...
NPO Radio 1 – Nederlanders goed voorbereid rondom Sinterklaas
Nederlanders hebben zich goed voorbereid op het doen van online aankopen rondom Sinterklaas. Maar liefst 81% van de consumenten die sinterklaasaankopen doen, gaf aan zijn aankopen minstens een week voor pakjesavond te doen. Daardoor heeft 77% van de groep die online...
BNR Nieuwsradio Fragment – Pakketbezorgers klaar voor hausse aan online bestellingen
Dit jaar hebben pakketbezorgers zich goed voorbereid op de drukke feestmaand. Ze doen er echt alles aan om de de cadeautjes van consumenten op tijd te bezorgen. Het gaat om twee keer zoveel pakketjes dan gebruikelijk, dus is spreiding essentieel. De twee grootste...
De Telegraaf – De Kwestie: Btw-bevoordeling China strop voor webwinkelier
Het lijken gouden tijden voor webwinkels, die nu overuren draaien om de bestellingen voor Sinterklaas en kerst af te handelen. De werkelijkheid is anders, stelt Wijnand Jongen. ,,In de reiswereld maken de eerste touroperators de afweging om weer fysieke reisbureaus te...