Media
Radiofragment over het 2e leven voor V&D op BNR.
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Luister het interview terug dat ik heb gegeven aan BNR.
Interview BNR over identiteitsfraude
Twee keer zoveel mensen slachtoffer van identiteitsfraude. Wat kunnen webwinkels eraan doen?
“Het einde van online winkelen” op RetailDetail Congress 2017
Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april. Het einde van online winkelen, heet uw boek. Dat klinkt pessimistisch? W.J.: “Wat ik eigenlijk...
Editie NL: Overdosis aan shop-dozen
Het aantal online aankopen is gigantisch gestegen. Ook het aantal besteldozen dat dus gebruikt wordt stijgt en hier wordt niet nog niet efficient genoeg mee omgegaan.
Fragment NPO Radio 1 over online bestedingen die magische grens van €20 miljard passeert.
Luister hierboven naar het interview dat ik vrijdagochtend heb gegeven op NPO Radio 1 over het passeren van de grens van €20 miljard euro aan online bestedingen in Nederland.
RTL Nieuws: Meer uitgegeven aan winkelen op internet
Een stijging van 23% van de online aankopen ten opzichte van het voorgaande jaar.
NOS Journaal: Webshops verkopen voor meer dan 20 miljard euro
Nederlandse consumenten hebben in een jaar voor meer dan 20 miljard euro aan online aankopen uitgegeven.
Artikel Volkskrant: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het digitale China
Het is natuurlijk omdat de Chinezen zulke goedkope spullen verkopen, maar het groeiende aantal webklanten is ook steeds tevredener over de kwaliteit en de service. Soms al in het Nederlands. Lees het gehele artikel: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het...
Highlights Collegetour Nieuwjaarsreceptie 2017
Bekijk hier de highlights van de collegetour tijdens de nieuwjaarsreceptie 2017 van Thuiswinkel.org.
Fysieke winkels die (te) laat de stap naar online maken
Voor veel fysieke winkels is de overstap en focus op online te laat. Luister mijn interview op BNR nieuwsradio waar ik dit uitgebreid toelicht.
Interview Radio 1 over impact winkelen naar gadgets bij Chinese webwinkels
De consument shopt ieder jaar meer en meer bij de Chinese webwinkels. Op dit moment gaat het slechts om een bedrag van €100 miljoen per jaar. Wat is de impact hiervan en hoe kijkt de consument hiernaar?
Hoe te leren van online giganten?
Uitgebreid artikel in het vaktijdschrift Boekblad waarin ik samen met Fabian Paagman in gesprek ga over online winkelen. Lees hier het gehele artikel: Hoe te leren van online giganten?
Interview BNR over winstcijfers Amazon
Interview op BNR over nieuwe winstcijfers van gigant Amazon. Wat betekent dit voor Nederland?
Onlife Retail door Marcel ten Holte
Marcel ten Holte, directeur/eigenaar van RetailTrends heeft in het eerste nummer van Nederlands grootste blad voor de retail, een prachtig 'Vooraf' geschreven. Titel van zijn bespiegeling op 2017 is 'Onlife Retail'.
Spotgoedkope spullen uit China halen; te mooi om waar te zijn?
Een laptophoes voor 3 euro, een lippenstift voor 1 euro, een iPhone-hoesje voor 1,50 euro, een Frozen-jurk voor 6 euro, voetbalschoenen voor 25 euro. Ook koopjesjagers in Nederland hebben de Chinese website AliExpress ontdekt. Wie nog minder wil betalen dan bij...