Media
Snapshot Brainpack 2017
Begin juni was ik te gast op Brainpack 2017. Ik mocht er spreken over hoe retail met nieuwe business modellen kan bijdragen aan een duurzame economie. Het was een prachtige, door Moonen Packaging, georganiseerde dag met bijdragen van o.a. Barbara Baarsma (Rabobank) en...
Kassa interview – Internet of Things: hoe verandert het ons leven?
Het leven gemakkelijker maken. Dat is wat het Internet of Things kan en binnen de kortste keren op grote schaal gaat doen. Hoe gewend we nu allemaal zijn aan onze smartphone, zo normaal is een samenleving vol IoT-toepassingen straks ook. Zelfs al binnen 3 tot 5 jaar,...
BNR interview DDOS aanval op webshops
Wat doen als webwinkels met ddos-aanval worden bedreigt?
‘Fintech creëert toegevoegde waarde’
Wensen en eisen van klanten komen steeds centraler te staan. Het is dus van essentieel belang om snel in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen. FinTech bedrijven ontwikkelen producten en diensten die inspelen op deze vragen. Lees hier het gehele artikel.
Column: Het einde van online winkelen – Alon Ben Joseph
Fraaie column door Alone Ben Joseph, directeur eigenaar van Ace Jewelers Group over mijn boek. Duidelijk verhaal wat de impact van onlife retail beschrijft op juweliers. Klik hier om de volledige column te lezen.Contact info@wijnandjongen.nl +31 (0)6 558 769 68...
De toekomst van onlife retail
Wat is de toekomst van winkelen in een wereld die altijd en overal met elkaar verbonden is. Nieuwe generaties onlife consumenten vragen om nieuwe vormen van interactie en nieuwe manieren van winkelen. Hoe ziet winkelen in de winkelstraat, op marktplaatsen en...
Radio 2 interview bij Paul!
Lekker kletsen bij Paul! op Radio 2 over de toekomst van winkelen in de winkelstraat.
Radiofragment over het 2e leven voor V&D op BNR.
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Luister het interview terug dat ik heb gegeven aan BNR.
Interview BNR over identiteitsfraude
Twee keer zoveel mensen slachtoffer van identiteitsfraude. Wat kunnen webwinkels eraan doen?
“Het einde van online winkelen” op RetailDetail Congress 2017
Het einde van online winkelen breekt aan, zegt Wijnand Jongen, nota bene oprichter van Thuiswinkel.org. Hoe dat zit, hoort u het op het RetailDetail Congress op 27 april. Het einde van online winkelen, heet uw boek. Dat klinkt pessimistisch? W.J.: “Wat ik eigenlijk...
Editie NL: Overdosis aan shop-dozen
Het aantal online aankopen is gigantisch gestegen. Ook het aantal besteldozen dat dus gebruikt wordt stijgt en hier wordt niet nog niet efficient genoeg mee omgegaan.
Fragment NPO Radio 1 over online bestedingen die magische grens van €20 miljard passeert.
Luister hierboven naar het interview dat ik vrijdagochtend heb gegeven op NPO Radio 1 over het passeren van de grens van €20 miljard euro aan online bestedingen in Nederland.
RTL Nieuws: Meer uitgegeven aan winkelen op internet
Een stijging van 23% van de online aankopen ten opzichte van het voorgaande jaar.
NOS Journaal: Webshops verkopen voor meer dan 20 miljard euro
Nederlandse consumenten hebben in een jaar voor meer dan 20 miljard euro aan online aankopen uitgegeven.
Artikel Volkskrant: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het digitale China
Het is natuurlijk omdat de Chinezen zulke goedkope spullen verkopen, maar het groeiende aantal webklanten is ook steeds tevredener over de kwaliteit en de service. Soms al in het Nederlands. Lees het gehele artikel: Steeds meer Nederlanders willen shoppen in het...